با این دارو از قلبتان محافظت کنید


با این دارو از قلبتان محافظت کنید

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد مصرف مکمل ترکیبی محبوب برای درمان درد مفاصل، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

پیش از این مطالعاتی مختلف نشان داده بود که احتمالا مصرف منظم گلوکزامین همراه با کندرویتین با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی و مرگ همراه است.

یافته‌های جدید محققان نشان دهنده درست بودن ادعای فوق بوده و طی این مطالعه مشخص شد مصرف روزانه این مکمل به مدت یک سال می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۶۵ درصد و مرگ و میر ناشی از همه علل را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.

این مطالعه داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه را بر روی ۱۶ هزار و ۶۸۶ بزرگسال آمریکایی که ۴۰ سال یا بیشتر داشتند، تجزیه و تحلیل کرد. به گفته محققان، گلوکزامین همراه با مکمل کندرویتین به اندازه ورزش منظم در کاهش میزان مرگ و میر کلی موثر است. با این حال، یافته فوق بدان معنا نیست که اگر ورزش‌های منظم را از دست بدهیم، می‌توانیم به تنهایی از مزایای سلامتی یکسانی برخوردار شویم.

پروفسور دانا کینگ، نویسنده اصلی این مطالعه، در رابطه با مساله فوق گفت: نباید تصور کنید که با متوقف کردن ورزش و خوردن یک قرص گلوکزامین می‌توانید سلامت خود را تضمین کنید. این چیزی نیست که ما پیشنهاد می‌کنیم.

باید توجه کرد که محققان معتقدند شما باید تحت هر شرایطی به ورزش کردن ادامه دهید، امادر عین حال بدانید که مصرف این قرص نیز مفید خواهد بود.

یافته‌های این تیم مطالعاتی نشان می‌دهد ۶۵ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف این دارو، شامل بیماری‌های قلبی است که بزرگترین قاتل و بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی است. یکی از دلایل احتمالی که گلوکزامین و کندرویتین می‌توانند به طور کلی میزان مرگ و میر را کاهش دهند، به تأثیر آن‌ها بر روی سایتوکین‌های پیش التهابی مربوط می‌شود.

گلوکزامین و کندرویتین با سرکوب سیتوکین‌های پیش التهابی یا پروتئین‌های کوچک آزاد شده توسط سلول ها، قادر به کاهش التهاب هستند. گلوکزامین همراه با کندرویتین یک ترکیب طبیعی است که در بافت‌های همبند از جمله غضروف یافت می‌شود، اما آن‌ها را می‌توان از صدف‌ها یا قارچ‌ها تولید کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی + عکس