عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا


عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا

یک وبگاه خبری روز شنبه مدعی شد که عربستان سعودی اینک رابط بین ایران و آمریکا در رد و بدل کردن پیام‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است.

پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» امروز (شنبه) در گزارشی ادعا کرد: مقامات بلندپایه ریاض در انتقال پیام‌ها میان ایران و آمریکا و کاهش تنش‌ها بر سر جنگ اسرائیل علیه غزه نقش بسزایی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، این روند در نوامبر (آبان/آذر) آغاز شد، زمانی که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست اضطراری سران در ریاض درباره جنگ غزه با حضور رهبران سازمان همکاری اسلامی (OIC) و کشورهای اتحادیه عرب شرکت کرد.

میدل‌ایست‌آی به نقل از منبعی در ایران که نام وی را اعلام نکرده، مدعی شد که «امیرعبداللهیان [در این نشست] پیامی برای آمریکا به همراه داشت که مقامات سعودی به این کشور بدهند و پس از آن سعودی‌ها این پیام را به مقامات ارشد واشنگتن رساندند.»

عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا

این پایگاه خبری در ادامه ادعا کرد که «عربستان سعودی به عنوان پل ارتباطی میان طرفین در کنار عمان، قطر و سوئیس که گهگاه نماینده دیپلماتیک آمریکا در تهران هستند، عمل کرده است. از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر ( ۱۵ مهرماه) و آغاز جنگ غزه، این چهار کشور بارها مجبور بوده‌اند به عنوان میانجی کار کنند.»

بر پایه این گزارش، ارتباطات میان ایران و آمریکا در درجه اول بر کاهش تنش‌ها و جلوگیری از تشدید آن در منطقه متمرکز بوده است.

میدل‌ایست‌آی به نقل از منبع خود نوشت: تهران به آمریکا نسبت به عواقب احتمالی جنگ اسرائیل علیه غزه که تاکنون ۲۴ هزار کشته برجای گذاشته، و احتمال افزایش تنش‌های منطقه‌ای به سطح غیرقابل کنترل، هشدار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه