قلعه نویی و دستیارانش باید مانع افتضاح بزرگ شوند


قلعه نویی و دستیارانش باید مانع افتضاح بزرگ شوند

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال درباره برد خفیف تیم ملی برابر تیم هنگ کنگ توضیحاتی را بیان کرد.

علی لطیفی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال درباره برد ایران برابر تیم هنگ کنگ در جام ملتهای آسیا اظهار کرد: از سال ۶۳ به بعد که فوتبال ملی یادم می‌آید در هیچ دهه و تورنمنتی تیم ملی را آن قدر ضعیف و بی در و پیکر ندیده بودم. ما بازی ضعیف در طول تاریخ فوتبالمان زیاد دیده بودیم، اما آ ن قدر بی برنامه و اشتباه در بین بازیکنان تاکنون مشاهده نکردم. فکر می‌کنم ضریب اشتباهات بازیکنان در زمان پاس دادن، کنترل توپ و حرکت کردن اصلا در این چند دهه نداشتیم که آن قدر افتضاح باشد.

تیم هنگ کنگ با خودباوری می توانست برنده شود

او افزود: گویا بازیکنان تیم ملی شرایطی داشتند که ۴ روز نخوابیدند و گنگ و سردرگم بودند و سیستم اعصاب و عضله شان با هم همخوانی نداشت و آگاهی محیطی نداشتند و ساده‌ترین توپ‌هایی که در مدارس فوتبال کنترل می‌کنند، ملی پوشان در این زمینه مشکل داشتند. برایم عجیب و غریب است که چه اتفاق و بلایی سر یک تیم آمده که این طوری بازی می‌کرد. اگر تیم هنگ کنگ خودش را باور داشت به راحتی ۳ امتیاز این بازی را به دست آورد، چون شما دیدید بازیکنان ما از بیرانوند تا طارمی افتضاح بودند. عصبانیت امیر قلعه نویی کاملا به جا بوده است و می‌دانم که او چه می‌کشد و فشار‌ها روی او زیاد است.

یک پنالتی باید به نفع هنگ کنگ گرفته می شد

لطیفی درباره اینکه شاید ملی پوشان حریف خود را دستکم گرفته بودند، گفت: بحث دستکم گرفتن نیست، چون اگر این اتفاق بیفتد یک تیم با یکی، ۲ حمله حریف به خودش می‌آید. از دقیقه یک تا ۹۰ بازیکنان به خودشان نیامدند و اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم باید بازی مساوی می‌شد. به نظرم تیم هنگ کنگ شایستگی پیروزی را داشت و اگر داور آخر بازی می‌خواست حق را به حقدار می‌داد باید پنالتی به نفع هنگ کنگ اعلام می‌کرد، چون روزبه چشمی پیراهن بازیکن حریف را گرفت و شانس آوردیم.

مشکل در درون تیم ملی ایران وجود دارد

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال بیان کرد: به نظرم این بازی می‌تواند تلنگری برای تیم ملی باشد به جهت اینکه ما از پله دوم افتادیم و می‌توانیم بلند شویم به شرطی که به خودمان بیاییم نه اینکه به پله چهارم برویم و به صورتی بیفتیم که نتوانیم بلند شویم. قلعه نویی و همکارانش الان بهترین زمان است تا این تیم درست شود و به شرایط ایده آل برسد. به نظرم اکنون بیشتر از قلعه نویی، وظیفه دستیارانش است که تک تک شان با بازیکنان حرف بزنند تا مشکلات را پیدا کنند و علت بازی ضعیف ملی پوشان را متوجه شوند. به نظرم قلعه نویی نمی‌تواند به این موضوع ورود کند و قاعدتا مشکل در درون تیم ملی وجود دارد که بازیکنان به این صورت بازی کردند. برای کشف چنین معضلی، قلعه نویی باید در این ۳ روز اختیار به کمک هایش بدهد که با بازیکنان ارتباط برقرار کنند. آندرانیک تیموریان شرایط سنی اش به بازیکنان نزدیک است و با بعضی از آن‌ها همبازی بوده است و می‌تواند رفاقت راایجاد کند و ببیند معضل و مشکل چه چیزی بوده است. ما در مقابل فلسطین هم خوب بازی نکردیم و ضعیف بازی کردیم، اما در بازی یا هنگ کنگ افتضاح بودیم. قلعه نویی باید فکری به حال تیم ملی فوتبال کند. ما به کرات گفتیم ساختار دفاعی تیم ملی ضعیف است، اما در بازی با هنگ کنگ بحث دفاعی نبود و اصلا کل تیم نابود بود.

تیم ملی با این شرایط از تیم ژاپن گل های زیادی می خورد

او درباره اینکه این احتمال وجود دارد که در مرحله حذفی به تیم ملی ژاپن بخوریم و با این شرایط می‌توانیم از سد این تیم بگذریم، گفت: با این اتفاقاتی که رخ داده است اگر تیم ملی در گروهش اول شود، تیم‌های ژاپن و کره جنوبی در مراحل بعدی در انتظارش هستند و بازی که ما برابر هنگ کنگ انجام دادیم به طور مثال جلوی ژاپن انجام بدهیم با ۶، ۷ گل بازنده می‌شویم، چون آن‌ها برخلاف تیم هنگ کنگ که به خاطر عدم اعتماد به نفس و نداشتن تجربه بین المللی از موقعیت‌ها نتوانستند استفاده کنند، ژاپنی‌ها به بهترین شکل بهره می‌برند.

پوست اندازی باید در تیم ملی فوتبال رخ بدهد

لطیفی خاطر نشان کرد: به هر حال باید پوست اندازی انجام شود و بازیکنان باید این بازی را فراموش کنند و معضل و مشکل هم بدانند. همه بازیکنان ما پتانسیل بالایی دارند و بهترین‌ها را داریم و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبالمان در اختیار قلعه نویی است، اما اینکه چرا تیم ملی به این مشکل خورده است، قلعه نویی و همکارانش باید کشف کنند و به صورتی حل کنند که اگر این مشکل را برطرف نکنند قطعا یک افتضاح بزرگ پیش می‌آید.

قلعه نویی و دستیارانش باید مانع افتضاح بزرگ شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن