سرنگونی 3 پهپاد ارتش اوکراین در «اسمولنسک» روسیه


سرنگونی 3 پهپاد ارتش اوکراین در «اسمولنسک» روسیه

در ادامه حمله‌های پهپادی و موشکی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۳ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در غرب این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

سرنگونی 3 پهپاد ارتش اوکراین در «اسمولنسک» روسیه

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در منطقه «اسمولنسک» در غرب این کشور بامداد امروز یکشنبه ۳ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف جمهوری لوهانسک ۲۰ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش روسیه در محور «دونتسک» ۴ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۳۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

همچنین درباره تحولات ۲۴ ساعت گذشته جنگ اوکراین ساعاتی پیش دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین» امروز شبنه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین طی روز گذشته ۱۰ بار مناطق مسکونی جمهوری خلق دونتسک (DPR) را با ۴۰ پرتابه با کالیبرهای مختلف بمباران کرد.

بنا بر این بیانیه دست‌کم یک نفر در این بمباران‌ها زخمی شده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران