هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد


هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در این استان از روز سه‌شنبه، گفت: با توجه به شدت بارش‌ها هشدار سطح نارنجی برای این سامانه صادر شده است.

معصومه نوروزی افزود: این سامانه همراه با بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر است و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی ادامه داد: این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال است و همه مناطق استان به ویژه کوهرنگ، فارسان، اردل، کیار، لردگان، خانمیرزا، شمال غرب شهرکرد و بن را فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به کولاک برف و کاهش دید در نواحی برف‌گیر و گردنه‌های استان، تصریح کرد: همچنین طی این ۲ روز به سبب وزش باد شدید احتمال خسارت به سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد.

نوروزی دمای شهرکرد در صبح روز یکشنبه را ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: دما طی روزهای آینده کاهش می‌یابد.

هشدار سطح زرد هواشناسی به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد. در هشدار سطح نارنجی که به معنای اقدام ضروری است احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی