حمایت نخست وزیر اسپانیا از معترضان حامی فلسطین


حمایت نخست وزیر اسپانیا از معترضان حامی فلسطین

نخست وزیر اسپانیا به ابراز حمایت از تظاهرکنندگان حامی فلسطین در این کشور پرداخت.

حمایت نخست وزیر اسپانیا از معترضان حامی فلسطین

به گزارش راهبرد معاصر، «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا در یک سخنرانی گفت از ده‌ها هزار تظاهرات کننده حامی فلسطین که در شهرهای این کشور علیه جنایات رژیم صهیونیستی تجمع می کنند حمایت کرده و خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، سانچز در سخنرانی در یک کنفرانس سیاسی در محل شهر لاکرونیا گفت خواستار احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و برقراری آتش‌بسی دائمی در نوار غزه است.

نخست وزیر اسپانیا ادعا کرد دولت او دارای یک موضع «منسجم» در خصوص لزوم دفاع از «نظم قانون محور» در جنگ های سراسر جهان است.

سانچز که دولتش به حمایت تسلیحاتی از اوکراین در جنگ با روسیه پرداخته گفت: «همانطور که ما در رابطه با اوکراین از نظم قانون محور دفاع کردیم می‌گوییم که قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید در غزه و کرانه باختری هم مورد احترام قرار بگیرند.»

او همچنین اظهار کرد که دولتش به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده «بمباران‌های کور و کشتن کودکان و هزاران تن دیگر در غزه غیرقابل قبول است.»

مقام‌های وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کردند که عملیات‌ نظامی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه این باریکه از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت بیش از 25000 فلسطینی انجامیده است.

شهرهای سراسر اسپانیا در ماه‌های گذشته شاهد تظاهرات ده‌ها هزار معترض حامی فلسطین که توسط یک جنبش هماهنگ سازماندهی شده و پایان جنگ علیه غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین را مطالبه می‌کردند بوده‌اند.

سانچز با ابراز حمایتش از این حامیان فلسطین گفت: «ما در کنار همه معترضان هستیم. ما آتش‌بس دائمی، ورود کمک بشردوستانه به غزه، به جریان افتادن یک فرآیند صلح بین‌المللی و این که همه جامعه بین‌المللی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد مطالبه می‌کنیم.»

سانچز پیش از این وعده داده که در طول دوره چهار ساله نخست وزیری‌اش کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

انتقادها از رژیم صهیونیستی در پی اظهارات مقامات ارشد این رژیم در رد راه حل دو دولتی افزایش یافته است.

وزیر دفاع انگلیس گرنت شاپس نیز به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره راه حل دو دولتی واکنش نشان داد و آن را «ناامید کننده» خواند.

شاپس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که «ناامید کننده است که نتانیاهو راه حل دو دولتی را رد می‌کند، او در طول دوران سیاسی خود بارها آن را گفته بود.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز پنجشنبه تأکید کرد که با تشکیل کشور فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است.

نتانیاهو در اظهاراتی در این زمینه تصریح کرد که مخالفتش با تشکیل هر کشور فلسطین بعد از اتمام جنگ اسرائیل علیه غزه را به اطلاع کاخ سفید رسانده است. او همچنین گفت که همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی اسرائیل باشد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی