پافشاری حزب لاپید بر سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو


پافشاری حزب لاپید بر سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو

حزب اسرائیلی یش عتید اعلام کرد همچنان پیگیر موضوع سلب رای اعتماد از نتانیاهو است و در صورت عدم تغییر بودجه، بار دیگر پیشنهادش را در کنست ارائه خواهد کرد.

پافشاری حزب لاپید بر سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های اسرائیلی امروز (دوشنبه، ۲۲ ژانویه) گزارش دادند که احزاب اپوزیسیون دو پیشنهاد برای سرنگونی کابینه را که به کنست ارائه شده، پس گرفتند و مدعی شدند که این امر با سیاست دوران جنگ همخوانی ندارد.

اما تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که حزب «یِش عَتید» (آینده وجود دارد) به ریاست یائیر لاپید اعلام کرده اگر بودجه تغییر نکند، این حزب بار دیگر سلب رأی اعتماد از کابینه را ارائه و برای سرنگونی دولت نتانیاهو تلاش خواهد کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حزب کار اسرائیل نیز پیشنهاد سلب رای اعتماد از دولت نتانیاهو را به دلیل عدم توانایی آن در بازگرداندن اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین در غزه، ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که اخیرا صداهای زیادی در فلسطین اشغالی برای برکناری نتانیاهو از قدرت بلند شده است و اسرائیلی‌ها وی را به دلیل عدم تحقق دو هدف اعلامی از آغاز جنگ غزه که نابودی حماس و بازگرداندن «گروگان‌ها» بود، ناکارآمد می‌دانند.

روزنامه هاآرتص نیز پیشتر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و سلب رأی اعتماد از او شده و ابقای او در قدرت را قمار بر سر آینده اسرائیل توصیف کرده بود. در سرمقاله این روزنامه خطاب به رهبران احزاب حاضر در کابینه ائتلافی آمده بود: «آینده اسرائیل در دستان شماست؛ در این زمان شوم مسؤولیت پذیر باشید و کار درست را انجام دهید».

همزمان خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین نیز فشارها علیه تل‌آویو برای بازگرداندن فرزندانشان، دستیابی به توافق تبادل اسرا و توقف جنگ را تشدید کرده‌اند. در چنین فضایی دادگاه عالی اسرائیل نیز حدود دو هفته پیش اجرای قانونی را که امکان برکناری نخست وزیر را محدود می کند، به دوره بعدی کنست یعنی پس از برگزاری انتخابات به تعویق انداخت.

طی دو روز اخیر، تظاهرات‌های بزرگی در تل‌آویو در اعتراض به ناکارآمدی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید بر برکناری او و برگزاری انتخابات جدید، برگزار شد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی