واکنش قالیباف به توزیع لیستی از میزان بار مالی تحمیلی به بودجه در مجلس


واکنش قالیباف به توزیع لیستی از میزان بار مالی تحمیلی به بودجه در مجلس

رئیس مجلس با وارد ندانستن اخطار نماینده خمینی‌شهر گفت: ما می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده است.

واکنش قالیباف به توزیع لیستی از میزان بار مالی تحمیلی به بودجه در مجلس

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه دوم بهمن ماه) قوه مقننه در اخطاری گفت: بر اساس فهرستی که در دست نمایندگان است در لایحه بودجه 1403 مبلغ 325 همت بار مالی جدید و مبلغ 322 همت تعهد جدید اضافه شده که در جمع 647 همت بار مالی به لایحه مذکور اضافه شده است که این مسئله تفاوت نظر میان دولت و مجلس است.

وی در ادامه خطاب به رئیس مجلس گفت: قطعاً این مسئله باید حل شود چرا که آقایان اصرار بر این موضوع دارند چرا که وقتی لیست داده شده است و تک تک موارد در آن ذکر شده باید جواب قانع کننده داده شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با وارد ندانستن اخطار نماینده خمینی‌شهر بیان کرد: چنین مسئله‌ای وجود ندارد بنابراین اخطار شما وارد نیست ضمن آن که از دوستان دولت خواهش می‌کنم بعد از برگزاری جلسات هماهنگی، عدد و رقم‌های مطرح شده در جلسه را که بین خودتان است در جلسات دیگر میان نمایندگان توزیع نکنید.

وی ادامه داد: ما در جلساتی در کمیسیون تلفیق با دوستان دولت، سازمان برنامه و بودجه و روسای دو قوه به یک جمع‌بندی رسیدیم و این جمع بندی را در جلسه علنی اعلام و دنبال کردیم. اکنون برادران دولت بگویند مثلا این مصوبه کمیسیون این میزان بار مالی دارد، در حالی که این بار مالی در کمیسیون تلفیق صحبت کردند و ما گزارش آن را دادیم و رسیدگی می‌کنیم، به هرحال همه موارد اعاده شده به کمیسیون تلفیق برای قطعی کردن این نکات بود.

رئیس مجلس بیان کرد: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک می‌کنیم.

قالیباف در پایان خطاب به نماینده خمینی‌شهر گفت: کدام مرجع رسمی این لیست را به جنابعالی داده و پای آن را امضا کرده است، به من بگوید تا قانعش کنم که اینگونه نیست. در جریان بررسی لایحه، نماینده دولت هر کجا اصل هفتاد و پنجی را اعلام کرده و هر کجا موضع به حقی بوده ما اجازه طرح آن موضوع را ندادیم و این حق نماینده دولت است بنابراین نمی‌شود کسی پنهانی چیزی بنویسد و به جنابعالی دهد و در نهایت مجلس گزارش کمیسیون را در اینجا مطرح و بررسی می‌کند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا