تاریخ تولد شما از نظر روانشناسی بر موفقیتتان تاثیر دارد!


تاریخ تولد شما از نظر روانشناسی بر موفقیتتان تاثیر دارد!

اگر در نیمه دوم سال به دنیا آمده‌اید احتمال موفقیت شما بیشتر از متولدین نیمه اول سال است.

وقت صبح- بر اساس پدیده‌ای به نام اثر نسبی سن، تاریخ تولد شما می‌تواند بر موفقیت شما در زندگی تأثیر بگذارد.

اگر در نیمه دوم سال به دنیا آمده‌اید احتمال موفقیت شما بیشتر از متولدین نیمه اول سال است. متولدین نیمه دوم سال تقریباً یک سال زمان بیشتری برای رشد نسبت به همسالان خود در مدرسه دارند.

این به معلمان و مربیان این تصور را می‌دهد که این کودکان با استعدادتر هستند. این باور سپس باعث می‌شود بچه‌ها در اثر تشویق و تحسین اطرافیان بیشتر شکوفا شوند.

از آنجایی که بزرگسالان به این کودکان بیشتر توجه می‌کنند و فرصت‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها می‌گذارند ممکن است شکاف و اختلافی میان کودکان شکل بگیرد.

فرصت و مانع

آنچه به عنوان یک نقطه ضعف جزئی و غیرقابل توجه شروع می‌شود، پس از سال‌ها دریافت فرصت‌های کمتر به یک مانع مهم تبدیل می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند دانش آموزان آمریکایی متولد شده در نیمه دوم سال عملکرد بهتری دارند. جای تعجب نیست زیرا آن‌ها بیشتر از همسالان خود رشد کرده‌اند.

از آنجایی که آن‌ها بالغ‌تر هستند و به سرعت مهارت‌های بیشتری بدست می‌آورند. معلمان معتقدند آن‌ها از نظر تحصیلی استعداد بیشتری نسبت به همسالان خود دارند و تمایل دارند آن‌ها را برای برنامه‌های تحصیلی پیشرفته پیشنهاد کنند.

سن نسبی بر محبوبیت کودکان نیز تأثیر می‌گذارد.

این روزنامه همچنین به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد کودکان کوچک‌تر در کلاس درس نسبت به همسالان بزرگ‌ترشان کمتر به دانشگاه می‌روند. حوزه دیگری که تأثیر سن نسبی در آن قابل توجه است ورزش است. ورزش‌های رقابتی کودکان را بر اساس سن و سال تولدشان دسته بندی می‌کنند.

این دسته بندی به بچه‌هایی که نیمه دومی هستند برتری می‌دهد. ر

کد خبر : ۲۲۴۷۲۷
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی