2 پله سقوط هندبال ایران در آسیا/تیم ملی با شکست مقابل کره ششم شد و سهمیه جهانی از دست رفت


2 پله سقوط هندبال ایران در آسیا/تیم ملی با شکست مقابل کره ششم شد و سهمیه جهانی از دست رفت

هندبالیست‌های ایرانی در آخرین دیدار خود از مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با شکست مقابل کره جنوبی در رده ششم آسیا قرار گرفتند.

هندبالیست‌های ایرانی در آخرین دیدار خود از مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با شکست مقابل کره جنوبی در رده ششم آسیا قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال مردان ایران در آخرین مسابقه خود از مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی به میدان رفت. هندبالیست‌ها با نتیجه ۲۶ بر ۲۷ شکست خوردند و در رده ششم آسیا قرار گرفتند که نسبت به دوره قبل دو پله سقوط کرده‌اند و سهمیه جهانی را نیز از دست دادند.

شاگردان رحیمی‌زاده در مرحله گروهی این مسابقات در گروه B با نیوزلند، چین و کره جنوبی همگروه بودند که مقابل چین و نیوزلند به برتری رسیدند و مقابل کره جنوبی شکست خوردند و به عنوان تیم دوم‌ گروه راهی دور اصلی شدند. آنها در مرحله اصلی این مسابقات با تیم‌های امارات، قطر و ژاپن همگروه شدند که مقابل دو تیم قطر و ژاپن شکست خوردند و مقابل امارات به برتری رسیدند و با قرارگیری در رده سوم گروه برای کسب رتبه پنجمی به دیدار کره رفتند و با شکست مقابل این تیم ششم آسیا شدند.

تیم ملی ایران در مسابقات دوره قبل با قرارگیری در رده چهارم بعد از ۸ سال دوری از مسابقات جهانی توانست سهمیه جهانی بگیرد اما در این دوره با بازماندن از مرحله نیمه نهایی و شکست مقابل کره نتوانست سهمیه بگیرد. البته تیم ملی ایران با کسب رتبه پنجمی یک شانس دیگر برای کسب سهمیه داشت که از دست رفت.

روز گذشته قبل از دیدار میان تیم های ایران و امارات فدراسیون ایران اعلام کرد که کنفدراسیون آسیا به دلیل حضور ۱۶ تیم در این مسابقات خواهان کسب سهمیه بیشتر از فدراسیون جهانی است. هنوز تکلیف گرفتن پنجمین سهمیه جهانی آسیا مشخص نیست.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ دی تا ۵ بهمن به میزبانی منامه بحرین در حال برگزاری است. در این مسابقات ۱۶ تیم حضور داشتند که تکلیف تیم‌های ۵ تا شانزدهم مشخص شده است. دیدارهای نیمه نهایی فردا میان تیم‌های کویت و قطر، بحرین و ژاپن برگزار خواهد شد تا چهره فینالیست‌ها مشخص شود.

برنامه دیدارهای نیمه نهایی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا:

رتبه نهمی: عربستان – چین ساعت ۱۴:۳۰

نیمه نهایی: کویت – قطر ساعت ۱۶:۳۰

نیمه نهایی بحرین – ژاپن ساعت ۱۸:۳۰

رده‌بندی نهایی تیم های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا:

۵- کره

۶- ایران

۷- امارات

۸- عراق

۹ و ۱۰- دیدار عربستان – چین

۱۱- چین تایپه

۱۲- عمان

۱۳- هنگ کنگ

۱۴- قزاقستان

۱۵- نیوزلند

۱۶- هند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هندبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی