سوابق کاری گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس


سوابق کاری گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس

مارکوس پاکوئیتا برزیلی با بیش از ۶۶ سال سن گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس است.

این مربی برزیلی تقریبا از همان ابتدای شروع دوران مربیگری اش به حاشیه خلیج فارس آمد و در کشورهای عربستان، امارات و قطر در رده های ملی و باشگاهی به افتخارات زیادی رسید و حالا در یک قدمی امضای قرارداد با پرسپولیس قرار دارد.
پاکوئیتا سال ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی الشباب امارات به تهران آمد و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان برابر استقلال با هدایت امیر قلعه نویی با شکستی سنگین روبرو شد ضمن این که او هدایت الزمالک مصر را هم بر عهده داشته است.

این مربی ۶۶ ساله از سال ۱۹۸۷ کار مربیگری خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۸۸ هدایت تیم العربی را عهده دار شد. پس از دو سال کار در امارات به برزیل بازگشت و در تیم‌های پایه فلامینگو و فلومیننزه مشغول به فعالیت شد.

سوابق کاری گزینه جدید سرمربیگری پرسپولیس

او در سال ۲۰۰۳ به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال برزیل انتخاب شد و توانست این تیم را قهرمان جام جهانی کند. پس از آن راهی الهلال عربستان شد و دو جام شاهزاده و جام فدراسیون‌ها را با این تیم عربستانی به دست آورد. پس از اخراج گابریل کالدرون (سرمربی اسبق پرسپولیس) از هدایت تیم ملی عربستان در سال ۲۰۰۶ او هدایت این تیم را در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بر عهده گرفت و پس از یک سال از سمت خود اخراج شد.

او حد فاصل سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ هدایت دو تیم الغرافه و الریان در قطر را بر عهده گرفت و پس از آن راهی لیبی شد و سرمربی تیم الاتحاد طرابلس و تیم ملی این کشور را در دست گرفت. پاکوئتا در سال ۲۰۱۴ بار دیگر به کشورهای حاشیه خلیج فارس بازگشت و این بار تیم هدایت الشباب العربی را پذیرفت.

پاکوئتا در سال‌های اخیر در کشور الجزایر مربیگری می کرده و موفق شد با تیم بلوایزداد قهرمان الجزایر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج