سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن دنبال جنگ یا یمن نیست


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن دنبال جنگ یا یمن نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت که واشنگتن دنبال جنگ یا یمن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن دنبال جنگ یا یمن نیست

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت که واشنگتن دنبال جنگ‌افروزی علیه یمن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با وجود این افزود: «ما در حال انجام اقداماتی برای پاسخگو کردن حوثی‌ها (انصارالله یمن) هستیم.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که یک منبع بلندپایه در سازمان ملل که در صنعاء حضور دارد، گفت که جنبش انصارالله اعلام کرده است کارکنان دارای تابعیت آمریکایی و انگلیسی حاضر در یمن، عناصر نامطلوب به شمار می‌روند.

این منبع به شبکه خبری المیادین گفت که انصارالله به کارکنان آمریکایی و انگلیسی یک ماه فرصت داده است تا از مناطق تحت کنترل آن خارج شوند.

وی همچنین خبر داد که انصارالله قصد دارد در مناطق تحت کنترل خود، از کارکنانی که تابعیت انگلیسی و آمریکایی دارند، استفاده نکند.

آمریکا که برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است، بامداد امروز به همراه انگلیس و دیگر متحدان مواضعی را در خاک یمن هدف قرار داد.

«محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز گفت که «ارتش یمن به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد. نمی‌توان در برابر تجاوزات آمریکا و اسرائیل سکوت کرد».

عضو ارشد انصارالله اضافه کرد که ارتش یمن به حملات خود به کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داد و پاسخ‌ها به تجاوزات به نوار غزه ادامه خواهد یافت و صنعاء تنها به ندای وجدان بشری گوش فرا خواهد داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، صبح امروز در واکنش به حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، گفت که این تجاوزات بدون پاسخ نخواهند ماند. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی