ارتفاع برف در محورهای گیلان به 45 سانتی‌متر رسید


ارتفاع برف در محورهای گیلان به 45 سانتی‌متر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: حداکثر ارتفاع برف در ۲ محور کوهستانی استان به ۴۵ سانتی‌متر رسیده‌است.

غلامعلی نیک فهم روز چهارشنبه اظهار کرد: در محور پونل - خلخال و اسالم - خلخال حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتی‌متر، محور بهارستان - آقچای و نیز ماسال - گیلوان ۱۵ سانتی‌متر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در محور‌های سیاهکل - دیلمان و بره سر - قوشه لانه - کلیشم حداکثر ۱۵ سانتی‌متر برف به زمین نشست، اضافه کرد: محور بلوردکان - خصیب‌دشت ۱۰ سانتی‌متر و محور فومن - ماسوله، توتکابن - حشمت آباد و رودسر - لات محله پنج سانتی متر برف باریده است ضمن اینکه هم اینک در محور رشت - امام زاده هاشم و امامزاده هاشم - رودبار نیز برف می‌بارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطر نشان کرد: گردنه حیران در محور آستارا - اردبیل حداکثر ۴۰ سانتی‌متر برف به زمین نشسته است و در گردنه کوهین در محور رشت - قزوین بارش شدید برف همراه با کولاک شدید گزارش شده‌است.

وی با اشاره به بارش شدید برف در گردنه الماس در محور اسالم - خلخال اظهار کرد: محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی همچنان مسدود است.

وی با بیان اینکه ترافیک در سایر محور‌های مواصلاتی گیلان در جریان است، اظهار کرد: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محور‌های گیلان و استان‌های همجوار است.

سامانه بارشی و سرد که از دوشنبه گذشته وارد گیلان شده تا امروز (چهارشنبه) در استان ماندگار است که طی این مدت؛ بارندگی، وزش باد در برخی مناطق شدید تا خیلی شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف گاهی شدید تا خیلی شدید، کولاک برف، مه‌آلودگی، رعد و برق پیش بینی شده‌است.

هواشناسی گیلان؛ از عصر روز گذشته (سه‌شنبه) تا عصر امروز (چهارشنبه) در برخی نواحی جلگه‌ای مستعد و همجوار با دامنه‌ها در گیلان، احتمال بارش برف یا مخلوط برف و باران پیش بینی کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم