بورل: اسرائیل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها حق وتو ندارد


بورل: اسرائیل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها حق وتو ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر مواضع رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل دولت مستقل فلسطین را نقد کرده و گفت این رژیم حق وتو در مسئله تعیین سرنوشت فلسطین را ندارد.

بورل: اسرائیل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها حق وتو ندارد

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «الیور ورهلی» کمیسر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اسرائیل نمی‌تواند حق وتویی بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را داشته باشد.

بورل توضیح داد: ما از نقش حیاتی مصر در کسب اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، ارائه مراقبت‌های بهداشتی به آنها در جریان مذاکرات مربوط به وقفه بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در ماه نوامبر قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هدف اتحادیه اروپا ایجاد ائتلافی است که از ارائه مجدد دیدگاه سیاسی مبنی بر راه حل دو دولتی حمایت می‌کند و مصر در این زمینه یک شریک کلیدی محسوب می‌شود و باید اینطور باشد.

این مقام اروپایی ادامه داد: سازمان ملل بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است و هیچ طرفی هم نمی‌تواند این حق را انکار کرده و یا با آن مخالفت کند.

بورل اوایل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مذاکرات برای «راه حل دو کشوری» در خاورمیانه خواه اسرائیل بخواهد یا نه ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته او، اگر اسرائیل این راه‌حل را نپذیرد، برایش دشوار خواهد بود که جایی در مذاکرات برای پیدا کردن یک راه‌حل پیدا کند. با این حال مخالفت اسرائیل مانع بازیگران دیگر از انجام این کار نمی‌شود.

مسئول سیاست خارجی اروپا عنوان کرد: اگر جامعه بین‌المللی بتواند یک راه‌حلی برای این موضوع مورد نظر پیدا کرده و بر روی آن توافق حاصل شود،می‌توان در مورد آن مذاکراتی انجام داده و آن طرح را به پیش برد.

سامح شکری نیز در این مذاکرات از شکل‌گیری اجماع بین‌المللی برای حل مناقشه مذکور حمایت کرد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / جواد خیابانی در تلویزیون باکو با گزارش آذری فوتبال ! + عکس زن زیبای آقای گزارشگر...