یک میلیون و 700 هزار مددجوی کمیته امداد سالمند هستند


یک میلیون و 700 هزار مددجوی کمیته امداد سالمند هستند

به گزارش رکنا، از کمیته امداد، حسین خدرویسی در همایش تجلیل از مددکاران مراکز درمانی استان تهران با بیان اینکه مددکاران محبوب‌ترین، شریف‌ترین و مقبول‌ترین گروه شغلی نزد مردم و افکار عمومی...

به گزارش رکنا، از کمیته امداد، حسین خدرویسی در همایش تجلیل از مددکاران مراکز درمانی استان تهران با بیان اینکه مددکاران محبوب‌ترین، شریف‌ترین و مقبول‌ترین گروه شغلی نزد مردم و افکار عمومی هستند، افزود: بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند و حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد امدادی قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: بیش از ۸۱ هزار جامعه هدف کمیته امداد خمینی (ره)، بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر هستند.

خدویسی افزود: از ۱۲۰ خدمت که در بخش‌های مختلف به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود، خدمت درمان بهترین، ارزشمندترین و ضروری‌ترین و البته خدمت گرانی است که ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع درمان، سلامت و پیشگیری، برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی یک عامل توانمندساز است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان در سطح کشور از بیمه پایه بهره‌مند هستند، افزود: براساس قوانین و مقررات جاری، مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت برخی هزینه‌های بیمارستانی و فرانشیز معاف هستند.

خدرویسی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری از طریق هم‌افزایی و کمک‌های خیران و گروه‌های جهادی حدود ۲ هزار میلیارد تومان به مددجویان خدمت درمانی ارائه شده است.

از ابتدای فروردین مستمری مددجویان ۲۰ درصد و از شهریور نیز ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت و رشد ۴۰ درصدی مورد نظر در سال جاری محقق شد.

اکنون خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار، خانواده‌های ۲ نفره یک میلیون ۹۰ هزار تومان و خانواده‌های سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

کمیته امداد امام خمینی، ۲ میلیون ۲۶۷ هزار و ۸۷۳ مددجوی را تحت پوشش دارد که از این میزان یک میلیون ۷۵هزار و ۵۶۲ نفر در مناطق شهری و یک میلیون و ۱۹۲هزارو ۳۱۱نفر در مناطق روستایی ساکن هستند همچنین یک میلیون ۲۱۸ هزارو ۱۱۰نفر از این مدد جویان از بانوان و یک میلیون ۵۷ هزارو ۴۸۴ نفر نیز از آقایان هستند.


یک میلیون و 700 هزار مددجوی کمیته امداد سالمند هستند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین