پاپ: نیاز به قوانین جهانی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد


پاپ: نیاز به قوانین جهانی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد

رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به گسترش هوش مصنوعی به خصوص در حوزه سیاست و جنگ هشدار داد و گفت: قوانین جهانی برای کنترل این پدیده نیاز است.

پاپ: نیاز به قوانین جهانی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ پاپ فرانسیس روز چهارشنبه طی سخنانی با اذعان به اینکه خودش قربانی یک عکس جعلی بوده است، در مورد خطرات مربوط به انحرافات هوش مصنوعی هشدار داد و خواستار تعیین مقررات جهانی به نفع عموم مردم شد.

وی در پیام خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات اجتماعی کلیسای کاتولیک، از ترس و امید خود برای هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت: ما نیاز داریم که به مشکل دیرینه اطلاعات نادرست در قالب اخبار جعلی فکر کنیم که امروزه می‌توانند از آن استفاده کنند.

سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از پاپ منتشر شده بود که یک کت سفید خاص پوشیده است که کلیسای کاتولیک این تصاویر را جعلی اعلام کرد.

رئیس کلیسای کاتولیک همچنین نسبت به انتشار پیام‌های صوتی جعلی هشدار داد و افزود: البته فناوری شبیه‌سازی در پشت این برنامه‌ها می‌تواند در زمینه‌های خاص مفید باشد، ولی زمانی که واقعیت را مخدوش می‌کند، موجب انحراف می‌شود.

فرانسیس همچنین از خطر هوش مصنوعی در رسانه ها، به ویژه در گزارش‌های مربوط به جنگ‌ها هشدار داد و خاطر نشان کرد که هوش مصنوعی نباید به گونه‌ای باشد که روزنامه‌نگاری واقعی حذف شود. / رویترز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش