دپوی شیرخشک در کارخانجات به 44 هزار تن رسید


دپوی شیرخشک در کارخانجات به 44 هزار تن رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید شیرخشک تا پایان سال به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن برسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آخرین آمار، دپوی شیرخشک در کارخانجات به ۴۴ هزار تن رسیده است که هر چه سریع‌تر باید تمهیداتی اتخاذ شود.

علیرضا سلیمی گفت: بنابر آمار ۴۴ هزار تن شیرخشک در کارخانجات دپو شده که این میزان ۲ برابر سال گذشته است و به سبب بلوکه شدن نقدینگی تولیدکنندگان هرچه سریع‌تر باید تمهیداتی در راستای صادرات و تعدیل نرخ پایه گمرکی اتخاذ شود.

او با بیان اینکه صادرات شیرخشک به کندی در حال انجام است، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۷ تا ۲۰ هزار تن شیرخشک در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل، ۱۴ هزار تن آن در ماه باید صادر شود که متاسفانه در شرایط کنونی صادرات به ۷ تا ۸ هزار تن رسیده که این امر منجر به افزایش دپوی شیرخشک و گلایه مندی تولیدکنندگان شده است.

سلیمی درباره آخرین وضعیت صادرات شیرخشک گفت: بنابر آمار در نیمه نخست سال ۹ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک صادر شد و در ۲ تا ۳ ماه اخیر به رغم افزایش تولید و مازاد بر نیاز مصرف ۷ تا ۸ هزار تن شیرخشک صادر شده است، در حالیکه مازاد ماهانه به ۱۴ هزار تن می‌رسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید شیرخشک تا پایان سال به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو