سناتور آمریکایی: فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است


سناتور آمریکایی: فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یادداشتی که روز چهارشنبه در رسانه‌ها منتشر شد، از نمایندگان کنگره خواست که نسبت به اختصاص بودجه‌های اضافی به اوکراین سختگیری داشته باشند، زیرا به گفته وی، «فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است.»

سناتور آمریکایی: فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ سناتور آمریکایی دی‌جی. ونس روز چهارشنبه از نمایندگان احزاب جمهوری‌خواه خواست نسبت به اختصاص بودجه‌های اضافی برای کمک به اوکراین تصمیمات شدیدتری اتخاذ کنند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم پول‌های آمریکا در اوکراین کجا رفته است؛ چون فساد در این کشور از کنترل خارج شده است.

ونس یادداشتی را برای همکاران جمهوری‌خواه خود ارسال کرد و در مورد شکست‌های سیستمی در ردیابی کمک‌های آمریکایی به اوکراین هشدار داد و از آن‌ها خواست که هرگونه کمک جدید به کی‌یف را رد کنند.

در این یادداشت، ونس همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه هیچ مدرکی مبنی بر انتقال غیرقانونی تسلیحات به اوکراین وجود ندارد، را رد کرد و اظهار داشت: گزارش اخیر بازرسان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان داده که هیچ مکانیسمی برای ردیابی سلاح‌های فرستاده شده به اوکراین وجود ندارد.

در گزارش دفتر بازرس کل پنتاگون که در ماه ژانویه منتشر شد، آمده است که این وزارت‌خانه نتوانسته است بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات ارسال شده به اوکراین را به درستی ردیابی کند.

کاخ سفید در تلاش است تا کنگره را برای تصویب بودجه بیشتر برای ارسال سلاح به اوکراین ترغیب کند. گفته می‌شود سلاح‌های ارتش اوکراین به اتمام رسیده است.

سناتور‌های آمریکایی و مقامات دولت بایدن در هفته‌های گذشته در حال بررسی اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه اضافی به اوکراین بودند. / اسپوتنیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان