حمله اسرائیل به یک پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه


حمله اسرائیل به یک پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد که اخیرا درباره بروز فاجعه در نوار غزه هشدار داده بود، اعلام کرد ارتش اسرائیل یک پناهگاه آوارگان فلسطینی را در جنوب غزه هدف حمله قرار داده که به دنبال آن دست‌کم ۹ نفر شهید شده‌اند.

حمله اسرائیل به یک پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

به گزارش راهبرد معاصر؛ «توماس وایت» مدیر آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از حمله ارتش اسرائیل به یک مرکز پناهندگان در جنوب نوار غزه خبر داد.

مدیر آنروا در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» در این باره خبر داد ۹ فلسطینی در حمله به این مرکز در خانیونس به شهادت رسیده‌اند و حدود ۷۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

طبق گفته این مقام سازمان ملل، دو گلوله تانک در این حمله به یک ساختمان که حدود ۸۰۰ فلسطینی در آن اسکان داشته‌اند، اصابت کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «فیلیپ لازرینی» نماینده کل آنروا نیز، روز گذشته، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس از حمله‌ای مشابه خبر داده بود.

او گفته بود که چند پناهگاه در خانیوس در عملیات نظامی روز دوشنبه ارتش اسرائیل هدف حمله قرار گرفته‌اند و دست‌کم ۶ آواره فلسطینی کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

لازرینی در حساب کاربری خود نوشته بود: «اکنون با تداوم این نبرد شدید کارمندان وحشت‌زده، بیماران و آوارگان در بیمارستان‌های کمی که در خانیونس باقی‌مانده است، محاصره شده‌اند».

همزمان با پیشروی ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه، بیش از یک میلیون شهروند فلسطینی به منطقه رفح در جنوب خانیونس در نزدیکی مرز‌های مصر پناه برده‌اند.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (اوچا) اخیرا خبر داد که جنگ در غزه در حال تشدید شدن است و محل حضور غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرد و مردم کشته می‌شوند.

در بیانیه‌ای که این نهاد سازمان ملل در شبکه ایکس منتشر کرده بود، اشاره شده بود که حملات به مراکز درمانی افزایش یافته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده است که تاکنون به دنبال حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه بیش از ۲۵ هزار نفر شهید شده‌اند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند. / فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی