حزب‌الله عراق: معادله بازدارندگی در برابر آمریکا را تغییر می‌دهیم


حزب‌الله عراق: معادله بازدارندگی در برابر آمریکا را تغییر می‌دهیم

کتائب حزب‌الله عراق روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی حملات اخیر آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی، معادله بازدارندگی در برابر واشنگتن را تغییر می‌دهد.

حزب‌الله عراق: معادله بازدارندگی در برابر آمریکا را تغییر می‌دهیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ کتائب حزب‌الله عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه لجبازی آمریکا در حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نیرو‌های امنیتی، نیازمند تغییر معادله بازدارندگی بوده که با توسعه دامنه پاسخ مقاومت از پایگاه‌های نظامی نیرو‌های اشغالگر، به منافعش در عراق و منطقه توسعه می‌یابد.

در بیانیه کتائب حزب‌الله آمده است: «دشمن آمریکایی دوباره با بمباران پایگاه‌های الحشد الشعبی در جرف النصر، القائم و طریبیل مرتکب جنایت دیگری شده که به شهادت یک نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر منجر شد».

در این بیانیه تاکید شده است: «مقاومت همچنان به حملات دردآور به نیرو‌های اشغالگر آمریکا تا اخراج آن از خاک عراق و منطقه و همچنین حمایت از غزه و سرزمین‌های اشغال شده فلسطین ادامه خواهد داد».

وزیر دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

دولت آمریکا در حالی به سادگی تجاوز نظامی و غیرقانونی به خاک عراق را توجیه می‌کند که چندی پیش مدعی شده بود عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی - که حملات جنایتکارانه‌ای را داخل ایران انجام داده بودند - ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

از سوی دیگر «ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق بامداد چهارشنبه گفت: «در حالی که آمریکایی‌ها دوباره به ما حمله کردند، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند».

الولائی توضیح داد: «مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است».

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتار‌های هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت». / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن