کرونا صدها خانوار ایرانی را بی سرپرست کرد /دولت هیچ برنامه ای برای آسیب های روانی ناشی از کرونا نداشته و ندارد


کرونا صدها خانوار ایرانی را بی سرپرست کرد /دولت هیچ برنامه ای برای آسیب های  روانی ناشی از  کرونا نداشته و ندارد

کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت و درمان کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: بیماری کووید باعث شد بسیاری از خانواده‌ها سرپرستان خود را از دست بدهند، اغلب در ایران مردان سرپرست خانواده...

کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت و درمان کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: بیماری کووید باعث شد بسیاری از خانواده‌ها سرپرستان خود را از دست بدهند، اغلب در ایران مردان سرپرست خانواده هستند و از دست دادن آن برای خانواده‌های ایرانی بحران‌هایی ساخته است.

جهانپور در ادامه با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از دست دادن سرپرست خانواده علاوه بر آسیب‌های روانی ناشی از فقدان، آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی هم صدمات زیادی به این خانواده‌ها وارد می‌کند افزود: وقتی خانواده‌ای سرپرستش را از دست بدهد از لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شود و این مشکلات در اجتماع خود را نشان می‌دهد. خانواده‌هایی که در این دوران پدر یا مادر خود را ازدست دادن از سوی هیچ نهادی مورد حمایت قرار نگرفتند و سازمان‌ها هیچ برنامه‌ای برای این افراد نداشت.

اکثر مرگ های کرونایی، فوت های زودرس حساب می شوند

وی افزود: در دنیا بیش از ۲۸ میلیون نفر ناشی از بیماری کرونا جان خود را از دست دادن که قاعدتاً عمده این مرگ‌ها هم "مرگ زودرس"حساب می‌شود. همه آسیب‌هایی که از دست دادن سرپرست خانوار در پی دارد شامل حال این افراد هم شده است.

تهدید بیماری‌های ویروسی بشر را ر‌ها نمی‌کند

وی در خصوص تکرار این موج از بیماری‌های ویروسی در جهان گفت: پیش‌بینی می‌شود دوباره دنیا درگیر بیماری‌های ویروسی شود، تهدید بیماری‌های ویروسی بشر را ر‌ها نمی‌کندو احتمال اینکه گونه‌های دیگر ویزوس باعث بروز بحران شوند غیر قابل تصور نیست.

جهانپور با اعلام آمادگی دستگاه‌های حمایتی در موارد بحرانی افزود: سازمان‌های بهداشتی باید آمادگی برخورد با بحران‌های روانی ناشی از فقدان سرپرستان خانواده و یا اعضای دیگرخانواده را داشته باشند.


کرونا صدها خانوار ایرانی را بی سرپرست کرد /دولت هیچ برنامه ای برای آسیب های  روانی ناشی از  کرونا نداشته و ندارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران