بمباران منازل مسکونی در غزه/حمله پهپادی به بندر«اشدود»/ تیراندازی در جنین


  بمباران منازل مسکونی در غزه/حمله پهپادی به بندر«اشدود»/ تیراندازی در جنین

در صدویازدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی» حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه از جمله جنوب و مرکز این منطقه تحت محاصره همچنان ادامه دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین منازل در اردوگاه الجدید در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است. عملیات جستجو برای خارج کردن پیکر شهدا و مجروحان این حمله ادامه دارد و تاکنون پیکر چهار کودک شهید از زیر آوار خارج شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک «جبالیا البد» در شمال شهر غزه را هدف حمله هوایی خود قرار دادند.

در بمباران رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در خان‌یونس 45 نفر زخمی شدند که به بیمارستانی در رفح منتقل شدند. حال 15 نفر از مجروحان این حمله وخیم گزارش شده است.

منابع خبری همچنین از درگیری و حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در مرکز و غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کاربران محترم تحولات صدویازدهمین روز «طوفان الاقصی» را دنبال کنند.

05:24- بمباران منزلی در غرب رفح چندین شهید و زخمی برجای گذاشت

منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه تل‌السلطان در غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه چندین نفر شهید و زخمی شدند.

04:34- حمله پهپادی به بندر اشغالی«اشدود»

برخی منابع خبری از حمله به بندر اشدود بزرگ‌ترین بنادر اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین خبر می دهند.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابعی در عراق گزارش داد که هدفی در بندر اشدود در اراضی اشغالی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

04:35- بمباران اطراف مدرسه‌ای در غرب خان‌یونس

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» از بمباران هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف مدرسه‌ای در غرب خان یونس خبر داد.

هنوز از آمار قربانیان این حمله و نیز خسارت‌های ناشی از آن گزارشی منتشر نشده است.

این مدرسه در محله «الاماراتی» در شمال غرب خان یونس در جنوب نوار غزه واقع است که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند.

04:24- تیراندازی مقاومت فلسطین به سمت نظامیان صهیونیست در جنین

نیروهای مقاومت فلسطین به سمت نیروهای اشغالگر اسرائیلی نزدیک منطقه مثلث شهدا در جنوب جنین تیراندازی کردند. از جزئیات این درگیری گزارشی منتشر نشده است.

مقاومت فلسطین همچنین بمبی را در مسیر خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در جنین منفجر کردند.

03:55- یورش نظامیان صهیونیست به رام الله و نابلس

گزارش‌ منابع فلسطینی حاکی است که نیروهای رژیم صهیونیستی به طور گسترده به شهر رام الله یورش بردند و در تعدادی از مناطق این شهر مستقر شدند.

نظامیان صهیونیست به شهر جنین حمله کردند و صدای آژیر هشدار در این اردوگاه هم به صدا در آمد.

نظامیان اشغالگر همچنین به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند و در خیابان‌های این شهر به گشت زنی پرداختند.

03:44- درگیری نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی در الخلیل

منابع محلی فلسطینی از درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری خبر دادند.

هنوز از جزئیات بیشتر این درگیری گزارشی منتشر نشده است.

03:34- ابراز نگرانی آمریکا از حمله اسرائیل به مراکز وابسته به «آنروا »

شورای امنیت ملی آمریکا از حمله رژیم صهیونسیتی به مراکز وابسته به آنروا ابراز نگرانی کرد و گفت: ما در خصوص گزارش‌هایی مبنی بر حمله به مراکز و تأسیسات وابسته به آنروا واقع در جنوب نوار غزه عمیقا نگران هستیم.

شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال تاکید کرد که اسرائیل مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان و کارکنان در امور بشردوستانه را دارد.

03:21- تمجید حماس از موضع مصر

«طاهرالنونو »مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از موضع مصر در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص محور صلاح الدین "فیلادلفیا" و نقش آن در حمایت از ملت فلسطین تمجید کرد.

وی تصریح کرد: این جنبش از موضع مصر در قبال تهدیدات رژیم اشغالگر در خصوص محور صلاح الدین که بیانگر اهمیت نقش قاهره و تأثیر آن در حمایت و کمک به مردم فلسطین در این نبرد تاریخی است، قدردانی می‌کند.

محور"فیلادلفیا"که بین فلسطینی‌ها به محور صلاح الدین معروف است، تنها محوری است که رژیم اسرائیل بر آن سیطره ندارد و علی رغم تشدید تدابیر مصری‌ها در این محور، فلسطینیان ساکن غزه این محور ( با حفر تونل) اقدام به تأمین مایحتاج خود می‌کنند.

02:56- حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان «ناصر» در خان یونس

منابع محلی فلسطینی از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس خبر دادند.

از جزئیات بیشتر این حمله و خسارت های ناشی از آن گزارش بیشتری منتشر نشده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم اشغالگر اسرائیل حملات خود را به چندین منطقه در نوار غزه شدت بخشیده و همچنان بیمارستان‌ها را به محاصره خود در آورده است.

02:19- تنش میان قطر و رژیم صهیونیستی بالا گرفت

«بتسالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: کشور قطر حامی اصلی حماس است. موضع غرب در قبال قطر یک موضع منافقانه و ریاکارانه و مبتنی بر منافع است و غرب باید دوحه را برای آزادی گروگان ها (اسرا) تحت فشار قرار دهد.

این وزیر افراطی صهیونیست گفت: تنها چیزی که از هم اکنون واضح است، این است که قطر روز بعد از جنگ در غزه دیگر هیچ نقشی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در واکنش به اظهارات منتسب به نخست وزیر اسرائیل در خصوص میانجیگری قطر در جنگ غزه گفته بود: نخست وزیر اسرائیل بنا به دلایل سیاسی تنگ نظرانه مانع از میانجیگری خواهد شد. ما امیدواریم نتانیاهو به جای مشغول شدن به روابط استراتژیک خود با واشنگتن، بر از بین بردن موانع توافقنامه آزادی گروگان ها (اسرا)، تمرکز کند.(+لینک)‌

01:57- دمشق: تلاش غرب برای تبدیل جنایتکار به قربانی «شرم آور» است

معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تصریح کرد، تجاوزات وحشیانه و مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم فلسطین و حملات مکرر آن به سرزمین‌های سوریه نشان گرایش ذاتی این رژیم به جنایت و ویرانگری است.

«الحکم دندی» در این نشست گفت: جلوگیری از پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر از جانب شورای امنیت توسط آمریکا و کشورهای اروپایی نشان دهنده نفاق و نادرستی ادعاهای آنها مبنی بر حمایت از حقوق بشر است. تلاش این کشورها برای تبدیل کردن جنایتکار به قربانی بسیار شرم آور است.(+لینک)

01:15- مقاومت اسلامی فلسطین: پهپاد اسرائیلی را هدف قرار دادیم

گردان مقاومت اسلامی «المجاهدین» از هدف قرار دادن یک فروند پهپاد رژیم صهیونیسی در آسمان شرقی نوار غزه با راکت زمین به هوا خبر داد.

01:01- السیسی جواب تلفن نتانیاهو را نداد/ تلاش های «بی بی» به در بسته خورد

کانال 13 رژیم صهیونیستی به نقل دفتر نخست وزیر اعلام کرد بنیامین نتانیاهو سعی کرد با رئیس جمهور مصر تماس تلفنی برقرار کند، اما تاکنون موفق به این کار نشده است.

این منبع افزود: در حال حاضر مذاکراتی جدی بین مقامات اسرائیلی و مصری از جمله عباس کامل، مدیر دستگاه اطلاعاتی مصر در جریان است.

کانال 13 به نقل از دفتر نتانیاهو افزود: تلاش برای تماس با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس‌ از آن صورت می گیرد که اسرائیل از تحرکاتی در خصوص گذرگاه فیلادلفیا (صلاح الدین) خبر داده بود.

00:48- هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیستی در غرب خان‌یونس

گردان‌های ابوعلی مصطفی با مشارکت گردان‌های القدس تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در غرب خان یونس را با گلوله ضد نفر هدف قرار دادند.

00:47- درگیری‌های شدید در غرب اردوگاه جبالیا

منابع فلسطینی از درگیری‌های شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

00:25- توقف حرکت تانکرهای نفت کویت از دریای سرخ

شرکت انتقال نفت کویت از توقف موقت حرکت تانکرهای خود از دریای سرخ خبر داد.

00:04- ارتش یمن: کشتی جنگی آمریکا را هدف قرار دادیم

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز با تعدادی ناوشکن و کشتی جنگی آمریکایی در خلیج عدن و باب المندب درگیر شدیم.

سخنگوی ارتش یمن در این بیانیه افزود: نتایج این درگیری هدف قرار دادن مستقیم کشتی جنگی آمریکایی بود

00:02- 45 زخمی در بمباران منطقه ای در خان‌یونس

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین منازل در اردوگاه الجدید در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است. عملیات جستجو برای خارج کردن پیکر شهدا و مجروحان این حمله ادامه دارد و تاکنون پیگر چهار کودک شهید از زیر آوار خارج شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک «جبالیا البد» در شمال شهر غزه را هدف حمله هوایی خود قرار دادند.

در بمباران رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در خان‌یونس 45 نفر زخمی شدند که به بیمارستانی در رفح منتقل شدند. حال 15 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز