خبرهای بد جنگ غزه برای بایدن!


خبرهای بد جنگ غزه برای بایدن!

اقتصادنیوز: نیمی از رأی‌دهندگان به بایدن اقدامات اسرائیل را نسل‌کشی می‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از افرادی که در انتخابات قبلی آمریکا به «جو بایدن» رأی داده‌اند اقدامات اسرائیل در غزه را مصداق نسل‌کشی می‌دانند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نیمی از کسانی که در انتخابات ۲۰۲۰ به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا رأی داده‌اند معتقدند که اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه است.

نتایج این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط پایگاه «یوگاو» و روزنامه اکونومیست انجام شده نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان به بایدن حمله زمینی اسرائیل به غزه را «بسیار سخت‌گیرانه» توصیف کرده‌اند. از میان همین گروه، ۵۸ درصد گفته‌اند که باور آنها درگیری‌ها «ممکن است» به یک جنگ بزرگتر در خاورمیانه ختم شود.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه به شدت از اسرائیل، از جمله از طریق ارسال کمک‌های نظامی حمایت کرده است. واشنگتن، علاوه بر این، با تکرار روایت اسرائیل، گفته که برقراری آتش‌بس در غزه به نفع حماس است و از کاهش دامنه درگیری‌ها جلوگیری کرده است.

این در حالی است که بسیاری از تظاهرات‌کنندگان و حتی برخی از نماینده‌های کنگره از دولت بایدن خواسته‌اند برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش کند.

در نظرسنجی مشترک یوگاو-اکونومیست از ۱۶۰۰ نفر درباره موضوعات مختلف سوال شده است. در این نظرسنجی ۱۲ درصد از کسانی که در سال ۲۰۲۰ به ترامپ رأی داده‌اند گفته‌اند که اقدامات اسرائیل در غزه را مصداق نسل‌کشی می‌دانند. ۲۰ درصد از کسانی که به بایدن رأی داده‌اند گفته‌اند که اقدامات اسرائیل مصداق نسل‌کشی نیست در حالی که این رقم برای رأی‌دهندگان به ترامپ ۶۷ درصد بوده است.

این یافته‌ها را با در نظر گرفتن خطای تعمیم‌پذیری می‌توان اینگونه تعبیر کرد که اثرات منفی جنگ غزه بر سبد رأی بایدن بیشتر از اثرات آن بر سبد رأی ترامپ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان