واکنش کرملین به ادعای شبکه آمریکایی درباره پوتین


واکنش کرملین به ادعای شبکه آمریکایی درباره پوتین

کرملین گزارش یک رسانه آمریکایی درباره اینکه ولادیمیر پوتین به واشنگتن سیگنالی را در رابطه با مذاکرات صلح اوکراین فرستاده تکذیب کرد.

واکنش کرملین به ادعای شبکه آمریکایی درباره پوتین

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز جمعه گزارش شبکه آمریکایی بلومبرگ درباره اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سیگنالی درباره یک پیشنهاد جدید برای صلح در اوکراین نزد آمریکا مطرح کرده را رد کرد.

شبکه بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع ناشناس نزدیک به کرملین ادعا کرد ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر تلاش کرده تا تمایل آمریکا برای مذاکرات بر سر پایان دادن به جنگ در اوکراین را بسنجد.

در گزارش این شبکه آمریکایی ادعا شد رئیس جمهور روسیه این سیگنال را داده که اگر کی‌یف کنترل کرملین بر مناطق تحت تصرف مسکو در خاک اوکراین را بپذیرد او به اینکه اوکراین «وضعیت خنثی» پیدا کرده و نهایتا به عضویت ناتو در بیاید مشکلی ندارد.

پسکوف امروز جمعه به خبرنگاران گفت: «اینها اطلاعاتی غلط بوده و کاملا نادرست هستند.»

بلومبرگ در گزارش روز پنجشنبه خود نوشت که پسکوف همچنین به این شبکه گفته است: «ولادیمیر پوتین چندین بار گفته است که روسیه با مذاکرات بر سر اوکراین مشکلی نداشته، ندارد و نخواهد داشت. ما ترجیح می‌دهیم اهدافمان را از طریف تدابیر دیپلماتیک تکمیل کنیم و در صورتی که این امکان فراهم نشود به عملیات نظامی خود تا زمانی که به اهدافمان برسیم ادامه خواهیم داد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته کنترل مسکو بر اراضی این کشور را نمی‌پذیرد و خواستار خروج کامل روسیه از اوکراین است.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در ماه دسامبر به نقل از مقام‌های سابق ناشناس روسی ادعا کرد که پوتین احتمالا از دست کم ماه سپتامبر این سیگنال را فرستاده که پذیرای یک توافق آتش‌بس است اما در صورتی که نیروهایش در میدان جنگ اوکراین در مسیر پیشروی های بیشتر قرار بگیرند ممکن است نظر خود را تغییر دهد.

اواخر ماه گذشته میلادی نیز روزنامه ژاپنی «نیکی» به نقل از چند منبع ناشناس مطلع به تعاملات دیپلماتیک روسیه- چین نوشت پوتین به شی جینپینگ، رئیس جمهور چین گفته است که حمله ارتش روسیه به اوکراین پنج سال طول خواهد کشید./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)