قیمت جهانی نفت امروز 7 بهمن 1402


قیمت جهانی نفت امروز 7 بهمن 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 7 بهمن 1402

به گزارش راهبرد معاصربه نقل از رویترز، قیمت نفت برای دومین هفته پیاپی افزایش یافته و به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است. اطلاعات اقتصادی مثبت آمریکا و محرک‌های جدید اقتصادی در چین امید به بهبود تقاضا را افزایش داده است. نگرانی در مورد عرضه نفت خاورمیانه هم بیش از پیش از قیمت نفت حمایت می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 12 سنت معادل 1.36 درصد افزایش به 83 دلار و 55 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 65 سنت معادل 0.84 درصد افزایش 78 دلار و 1 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از 6 درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش قیمت هفتگی آنها از هفته منتهی به سیزدهم اکتبر یعنی آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بوده است.

تحلیلگران عقیده دارند معرفی محرک‌های جدید اقتصادی در چین، رشد بالاتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی 2023، کاهش تورم در این کشور، ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی و کاهش 9.2 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

یمن اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک نفتکش را در خلیج عدن مورد هدف قرار داده که نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت را افزایش می‌دهد.

کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا مخصوصاً در منابع ذخیره سازی کاشینگ در اوکلاهاما قیمت نفت را در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احتمال اختلال در عرضه سوخت پس از حمله پهبادی اوکراین ام ب یک پالایشگاه صادرات نفت در جنوب روسیه هم از قیمت نفت حمایت کرده است.

از طرف دیگر، تاجران احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا روند کاهش نرخ بهره را از ماه مه آغاز کند که بر قیمت معاملات آتی نفت تاثیر خواهد گذاشت./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!