هشدار پزشکان بدون مرز درباره تعطیلی تنها بیمارستان فعال غزه


هشدار پزشکان بدون مرز درباره تعطیلی تنها بیمارستان فعال غزه

سازمان پزشکان بدون مرز با ابراز نگرانی از بمباران سنگین جنوب غزه، درباره از کار افتادن خدمات درمانی حیاتی در بیمارستان ناصر در این باریکه هشدار داد.

هشدار پزشکان بدون مرز درباره تعطیلی تنها بیمارستان فعال غزه

به گزارش راهبرد معاصر. سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که خدمات درمانی حیاتی در بیمارستان ناصر که بزرگ‌ترین مرکز درمانی فعال در نوار غزه محسوب می‌شود، فروپاشیده است.

این سازمان درباره شرایط وخیم غزه و اینکه «مردم این منطقه برای دریافت خدمات درمانی، هیچ گزینه‌ای دیگری ندارند» ابراز تأسف کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: ظرفیت جراحی این بیمارستان در حال حاضر تقریباً صفر است و انگشت‌شمار کادر درمانی که در آن باقی‌ مانده‌اند، باید به تجهیزات و موجودی بسیار اندکی که برای رسیدگی به قربانیان گسترده کفایت نمی‌کند، بسنده کنند.

همچنین این نهاد با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته گذشته دست کم یک بیمار به دلیل فقدان جراح ارتوپدی، جان خود را از دست داد، اضافه کرد: بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ بیمار همچنان در بیمارستان ناصر هستند و نمی‌توان آنها را تخلیه کرد چون شرایط به شدت خطرناک است و هیچ آمبولانسی وجود ندارد.

گیمِت توماس، هماهنگ‌کننده پزشکی این نهاد در فلسطین گفته است که بیمارستان ناصر و همچنین بیمارستان اروپایی غزه تقریباً غیرقابل دسترسی هستند و در غزه دیگر هیچ سیستم خدمات درمانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این حملات سیستماتیک علیه مراکز درمانی غیرقابل قبول است و باید همین حالا متوقف شود تا مجروحان خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند. کل سیستم بهداشت غزه از کار افتاده است.

یکی از پرستارانی که داخل بیمارستان ناصر گرفتار شده است، روایت مشابهی را تکرار کرد و گفت: هیچ تختی وجود ندارد. تعداد محدودی صندلی است و هیچ کارمندی در کار نیست و تنها تعداد کمی پرستار باقی مانده‌اند!

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حملات مرگبار و وحشیانه‌ای را به تلافی عملیات طوفان الاقصی حماس، علیه نوار غزه انجام داده است به طوری که تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده و حدود ۶۴ هزار و ۵۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، در بحبوحه کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو، جنگ غزه ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه را در داخل این باریکه آواره کرده است و بیش از نیمی از زیرساخت‌های این منطقه خسارت دیده یا به طور کامل ویران شده است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی