سندرز: آمریکا همدست اسراییل است


سندرز: آمریکا همدست اسراییل است

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت گفت که آمریکا در وقایع غزه، همدست (اسراییل) است و باید به «این کابوس پایان دهد.»

سندرز: آمریکا همدست اسراییل است

به گزارش راهبرد معاصر؛ سندرز در مقاله‌ای که شنبه شب در تارنمای گاردین منتشر شد، نوشت: بگذارید صریح باشم. تحولات غزه فقط یک تراژادی تلخ در فاصله هزاران مایلی ما نیست.

این سناتور مستقل ایالت ورمونت افزود: آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند. بمب‌ها و تجهیزات نظامی که غزه را از بین می‌برند، ساخت آمریکا هستند. به عبارت دیگر، ما در این اتفاقات همدست هستیم.

وی در مقاله خود با تاکید دوباره بر اینکه «آمریکا در این کابوس همدست است» افزود: ما باید به آن پایان دهیم. آمریکا باید از اهرم خود در مقابل بینامین نتانیاهو استفاده کند تا رویکردش را تغییر دهد.

سندرز از دولت آمریکا و قانونگذاران کنگره خواست تا به حمایت نظامی واشنگتن از اسرائیل پایان دهند.

وی پیشتر گفته بود: بنیامین نتانیاهو موضع خود را به صراحت اعلام کرده است؛ او هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد. او به جنگ ویرانگر خود علیه فلسطینیان بیگناه ادامه خواهد داد و از کمک‌های مورد نیاز برای جلوگیری از گرسنگی و بیماری گسترده جلوگیری خواهد کرد. اکنون باید موضع خود را مشخص کنیم.

این سناتور ایالت ورمونت تاکید کرد: بایدن باید آشکارا با سیاست‌های کابینه افراطی نتانیاهو مخالفت کند. اگر نتانیاهو به مسیر کنترل نظامی غزه ادامه دهد، او باید این اقدام را به تنهایی انجام دهد و ما نمی‌توانیم شریک جرم باشیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

رژیم اسرائیل برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول