انگلیس: شکایت از اسرائیل در لاهه اشتباه است


انگلیس: شکایت از اسرائیل در لاهه اشتباه است

دولت «ریشی سوناک» ادعا کرد که این رژیم در غزه مرتکب نسل‌کشی نشده و از این منظر، پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است.

انگلیس: شکایت از اسرائیل در لاهه اشتباه است

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به نقش و استقلال دیوان بین المللی دادگستری احترام می‌گذاریم. با این حال، اعلام کرده‌ایم که نگرانی‌های قابل‌توجهی در مورد این پرونده داریم که برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار مفید نیست.

در این بیانیه با اشاره به حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود ادعا شده است: دیدگاه ما این است که اقدامات اسرائیل در غزه را نمی‌توان به عنوان نسل کشی توصیف کرد، به همین دلیل است که به نظر ما تصمیم آفریقای جنوبی برای طرح این پرونده اشتباه و تحریک‌آمیز است.

وزارت امور خارجه انگلیس از درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای آزادی فوری اسرا و انتقال کمک‌های امدادی بیشتر به غزه استقبال و ادعا کرد: ما تصریح کرده‌ایم که برای دریافت کمک‌ها و خروج اسرا، یک مکث فوری ضروری است و سپس می‌خواهیم به سمت یک آتش بس پایدار و دائمی و بدون بازگشت به جنگ حرکت کنیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری دیروز (جمعه) حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، رژیم صهیونیستی باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. این رژیم همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

دولت آفریقای جنوبی در واکنش به این حکم تاکید کرد که از تدابیر موقت اعمال شده توسط دادگاه دادگستری بین المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: این حکم پیروزی قاطع قانون‌مداری بوده و نقطه عطف مهمی در زمینه تحقق عدالت برای مردم فلسطین است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیرو‌های مقاومت، طی سه ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم جان خود را از دست داده‌اند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول