بازداشت ارواح شیشه ای در لانه سیاه ! + عکس و جزئیات عملیات پلیس


بازداشت ارواح شیشه ای در لانه سیاه ! + عکس و جزئیات عملیات پلیس

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس‎های آگاهی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، در مصاحبه ای اختصاصی با سجادپور خبرنگار خراسان...

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با سرقت و اطلاعات جنایی پلیس‎های آگاهی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، در مصاحبه ای اختصاصی با سجادپور خبرنگار خراسان به دستگیری اعضای باند معروف به «ارواح شیشه ای» اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای طرح گسترده مقابله با سارقان و مالخران که با تاکید سردار سرتیپ احمدرضا رادان(فرمانده فراجا) آغاز شده است ، تعداد زیادی از باندها وشبکه های بزرگ سرقت و گوشی قاپی در مشهد متلاشی شده اند که در«احساس امنیت» تاثیر بسزایی داشته است و بسیاری از مجرمان حرفه ای و سابقه دار نیز با دستورات ویژه قضایی روانه زندان شده اند.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: در ادامه طرح مقابله با سارقان که با فرماندهی مستقیم سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) همچنان چتر آن در مناطق مختلف شهری، گسترده است، چند روز قبل نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد به یک دستگاه پراید یشمی رنگ در اطراف میدان خیام مشکوک شدند و دو سرنشین آن را زیرنظر گرفتند؛ چرا که واکاوی پرونده های سرقت نشان می داد: اعضای یک باند سرقت که فعالیت های مجرمانه خود را در شمال مشهد آغاز کرده‌اند، از خودروهای سرقتی برای دستبرد به اموال مردم و به ویژه قطعات و محتویات خودروهای پارک شده استفاده می کنند.

وی اضافه کرد:استعلام نامحسوس شماره پلاک پراید از مرکز فرماندهی بیانگر آن بود که پراید یشمی رنگ در تاریخ1402.10.21 از بولوار طبرسی شمالی سرقت شده است.

بازداشت ارواح شیشه ای در لانه سیاه ! + عکس و جزئیات عملیات پلیس بازداشت ارواح شیشه ای در لانه سیاه ! + عکس و جزئیات عملیات پلیس

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: این سرنخ در حالی به آغاز عملیات شبانه انجامید که راننده پراید متوجه نیروهای انتظامی شد و به صورت چراغ خاموش پدال گاز را فشرد تا به همراه زن جوان از چنگ پلیس بگریزد؛ اما ماموران انتظامی برای آن که لبخندی را بر لبان مالباخته‌ای بنشانند، بی درنگ به تعقیب پراید پرداختند و پس از اخطارهای قانونی چند تیر هوایی شلیک کردند تا شاید متهمان تحت تعقیب را وادار به توقف کنند؛ اما وقتی راننده همچنان به فرار ادامه داد، نیروهای انتظامی در مکانی خلوت لاستیک پراید را هدف گرفتند و با شلیک گلوله ،خودرو را متوقف کردند تا آسیبی به دیگر خودروهای عبوری وارد نشود.

سرتیپ تقوی ادامه داد: با انتقال زن و مرد جوان به مقر انتظامی، بازجویی‎های تخصصی از آنان زیرنظر سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) درحالی آغاز شد که تعدادی مدارک شناسایی و لوازم مربوط به خودروی پژو 206 نیز درون پراید سرقتی به دست آمد و مشخص شد که آنان به یک دستگاه پژو 206 نیز دستبرد زده اند.

وی گفت: در همین حال کنکاش های دقیق افسران دایره تجسس نشان داد که پلیس با باند«دزدان حرفه ای شب رو» روبه رو شده است که از مدتی قبل در مناطق شمالی شهر به ارتکاب جرم می پردازند.

جوان27 ساله که«حسین-ک» نام دارد، در اعترافات خود راز ده ها فقره سرقت در نوار شمالی و شمال غربی مشهد را فاش کرد و گفت با زن 23 ساله در یکی از پاتوق های سیاه استعمال مواد مخدر در حاشیه شهر آشنا شده است و با همدستی یکدیگر تاکنون حدود 7 دستگاه خودرو را سرقت کرده اند و با استفاده از خودروهای سرقتی به بیش از 50 خودروی دیگر دستبرد زده اند تا هزینه های اعتیادشان را تامین کنند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید ادامه داد: بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که زن جوان دارای3 فقره سابقه کیفری است و حدود 2 سال قبل از زندان آزاد شده است. متهم دیگر نیز درآبان سال 1401 دوباره قدم در جامعه گذاشته اما بازهم اقدامات مجرمانه خود را رها نکرده است.

سردار محمدکاظم تقوی با اشاره به تحقیقات گسترده نیروهای کلانتری شفا برای ریشه یابی جرایم دو متهم مذکور خاطرنشان کزد: در واکاوی های تخصصی پلیس، سرنخ هایی از یک «لانه سیاه» به دست آمد که پاتوق اعضای دیگر این باند بود و نقشه سرقت های شبانه را در آن مکان طراحی و اجرا می کردند.

بنابراین گروه عملیاتی تجسسی با کسب مجوزهای قانونی از قاضی شعبه 426 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد وارد عمل شدند و 3 عضو دیگر این باند سرقت را در حالی داخل پاتوق استعمال مواد مخدر به دام انداختند که مشخص شد اعضای این باند سرقت که همگی به مواد مخدر صنعتی «شیشه» اعتیاد دارند، درمیان دیگر همدستانشان به «ارواح» معروف هستند و معتقد بودند که مانند روح پرواز می کنند و پلیس نمی تواند آن ها را دستگیر کند!

فرمانده باتجربه انتظامی استان خراسان رضوی که خود سال های متمادی ردای فرماندهی انتظامی مشهد را برتن داشت و به همین خاطر با انواع جرایم درگوشه و کنار شهر آشنایی کامل دارد، به شگرد«ارواح شیشه ای» برای دستبرد به خودروها اشاره کرد و افزود: متهمان در گروه های2 یا 3 نفره و به همراه یک زن سرقت ها را انجام می دادند تا به صورت خانوادگی جلوه کنند و شهروندان به آنان مشکوک نشوند.

وی اضافه کرد: 3 متهم دیگر این باند بزرگ سرقت نیز تاکنون به حدود 70 فقره دستبرد به خودروهای پارک شده اعتراف کرده اند اما تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای فراری باند همچنان ادامه دارد.

سردار سرتیپ تقوی با تاکید بر این که همه افراد دستگیر شده دارای سوابق کیفری هستند و به مواد مخدر صنعتی شیشه و کریستال اعتیاد دارند، تصریح کرد: متهمان با دستور قضایی روانه زندان شده اند اما سرنخ هایی نیز از خرید و فروش گوشی های سرقتی به دست آمده است که بررسی ها در این زمینه هم آغاز شده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی در پایان با قدردانی از تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی در کشف جرم افزود: طرح مبارزه با سرقت و مالخران با قاطعیت در شهرهای استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد ادامه خواهد یافت.
سید خلیل سجادپور / خراسان


بازداشت ارواح شیشه ای در لانه سیاه ! + عکس و جزئیات عملیات پلیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی