محکومیت 2 شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی


محکومیت 2 شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی

سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: ۲ شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی به پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش مشرق، شهرام محسنی روز یکشنبه با اشاره به رسیدگی شعبه مهم و ملی تعزیرات حکومتی به پرونده ۲ شرکت لبنیاتی، گفت: پرونده یک شرکت لبنی به دلیل گرانفروشی ماست دبه‌ای به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریالی رسیدگی و شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه به مهر اول تخلف، متهم را به پرداخت هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: پرونده شرکت دیگری که در فروش شیر، پنیر یواف و ماست دبه ای، ۳۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال گرانفروشی کرده بود در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات حکومتی رسیدگی و با احراز تخلف، علاوه بر ممهور کردن پروانه به مهر تخلف اول، متهم به پرداخت ۹۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته محسنی، جهاد کشاورزی استان تهران، گزارش تخلف ۲ شرکت را برای افزایش قیمت بی‌ضابطه محصولات پر مصرف لبنی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.

۱۹ دی امسال مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد و گفت: پرونده تخلف یک شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات رسیدگی شد.

محسنی اظهار داشت: تخلفات این شرکت لبنی مربوط به گرانفروشی و کم فروشی ۱۸۰ هزار کیسه شیر نایلونی ۸۰۰ گرمی، ۴۳ هزار دبه ماست ۲ کیلوگرمی و ۱۸۰ هزار عدد پنیر یواف ۳۰۰ گرمی و گرانفروشی ۱۵۰ هزار بطری شیر کم چرب بوده است و شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول، متهم را به پرداخت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

اردیبهشت ماه امسال نیز سازمان تعزیرات حکومتی ۲ شرکت لبنیاتی را به دلیل گرانفروشی ۲۲۵ میلیارد ریال جریمه کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه