سازمان ملل: اکنون زمان توقف کمک به غزه نیست


سازمان ملل: اکنون زمان توقف کمک به غزه نیست

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه به قطع کمک‌های برخی کشور‌ها به آنروا واکنش نشان داد.

سازمان ملل: اکنون زمان توقف کمک به غزه نیست

به گزارش راهبرد معاصر، مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری (OCHA) تاکید کرد که اکنون زمان توقف کمک‌ها به غزه نیست.

وی با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: «مردم غزه نزدیک به چهار ماه است که وحشت‌ها و محرومیت‌های غیرقابل تصوری را تحمل می‌کنند. نیاز‌های آن‌ها هرگز بالاتر از این نبوده و ظرفیت بشردوستانه ما برای کمک به آن‌ها هرگز در معرض چنین تهدیدی قرار نگرفته است.»

اخیراً چندین کشور از جمله ایالات متحده و انگلیس کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت برخی از کارکنان آن در حمله حماس به اسرائیل متوقف کردند. آلمان یکی از جدیدترین کشور‌هایی است که در قطع کمک‌های مالی به آژانس به سایر کشور‌ها پیوسته است.

پیش از این، کمیسر کل آژانس آنروا از کشور‌هایی که کمک مالی به این نهاد را متوقف کردند، خواست در تصمیم خود بازنگری کنند. فیلیپ لازارینی اظهار کرد که توقف کمک مالی به آنروا، فعالیت‌های بشردوستانه آن در مناطق خاص به ویژه غزه را با خطر مواجه می‌کند.

توقف کمک مالی به آنروا و متعاقبا توقف خدمات رسانی این آژانس بین‌المللی به آوارگان فلسطینی در شرایط سخت جنگ، وضعیت فلسطینیان را که بیش از هر زمانی به کمک نیاز دارند، بسیار سخت‌تر و دشوارتر خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال شمع روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403