اتحاد مردم - شماره 10 - آذر 1358


اتحاد مردم - شماره 10 - آذر 1358

هفته نامه "اتحاد مردم" نشریه ارگان اتحاد دموکراتیک مردم ایران بود که در اوایل انقلاب اسلامی منتشر می‌شد. شماره نخست از هفته‌نامه «اتحاد مردم»، به صاحب امتیازی «مرتضی پایدار» در دوازدهم آبان ۱۳۳۰ منتشر شد. «امیر فرهی» سردبیر و نویسنده مطالب عمومی...

هفته نامه "اتحاد مردم" نشریه ارگان اتحاد دموکراتیک مردم ایران بود که در اوایل انقلاب اسلامی منتشر می‌شد. شماره نخست از هفته‌نامه «اتحاد مردم»، به صاحب امتیازی «مرتضی پایدار» در دوازدهم آبان ۱۳۳۰ منتشر شد. «امیر فرهی» سردبیر و نویسنده مطالب عمومی این هفته‌نامه و «ن. کنی‌نژاد» مدیر داخلی آن است. دفتر نشریه در خیابان لاله‌زار نو، پاساژ گل واقع شده و در شناسنامه آن علیرغم سلسله انتشار، از عنوان «روزنامه یومیه صبح» استفاده شده است. قیمت تک شماره این نشریه نیز در بدو فعالیت نیم ریال می‌باشد.
اطلاعات چندانی از روند انتشار هفته‌نامه، سوابق مدیران آن، شمارگان و تعداد شماره‌های منتشر شده از این هفته‌نامه به دست نیامده است. در بررسی نسخه‌های موجود از این نشریه متوجه مواضع ملی‌گرایانه آن می‌شویم. مواضعی که البته تلاش می‌کند تا با نقطه نظرات رسمی حکومت همخوانی داشته باشد. شماره‌های موجود در دو صفحه منتشر شده است.
هفته‌نامه «اتحاد مردم»، پس از یک دوره طولانی تعطیلی، در ۲۳ مهر ۱۳۵۸ به عنوان ارگان «اتحاد دموکراتیک مردم ایران» بار دیگر منتشر شد. در شناسنامه شماره ۲۱ از دور جدید فعالیت این نشریه، نام «محمود اعتمادزاده» (به. آذین) به عنوان صاحب امتیاز درج شده است. این هفته‌نامه که به نظر تنها در عنوان با نشریه پیشین اشتراک دارد، تا ۲۴ اسفند ۱۳۶۰ در ۱۲۰ شماره منتشر شد. پیش از «اتحاد مردم»، هفته‌نامه «سوگند» به عنوان ارگان «اتحاد دموکراتیک مردم ایران» منتشر می‌شد. این هفته‌نامه در پی اخطار شفاهی در ۲۹ مرداد ۱۳۵۸ به صورت موقت از فعالیت باز ماند. شماره پایانی نشریه در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ منتشر و پس از آن به صورت کامل فعالیت آن متوقف و به جای آن هفته‌نامه «اتحاد مردم» به بازار عرضه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه