پیش بینی بورس امروز 10 بهمن 1402


پیش بینی بورس امروز 10 بهمن 1402

بازار سرمایه همواره نسبت به اخبار و تحولات سیاسی حساس بوده است خصوصا اینکه اقتصاد ایران تا حد زیادی دولتی و دستوری است.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند. برای پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۷ هزار و ۷۳۳ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۷۸۲ واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۱۴ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و ۳۴۴ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم)، شرکت قند مرودشت (قمرو) و شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) و شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های واعتبار (شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران)، چفیبر (شرکت فیبر ایران) و سصف‌ها (شرکت سیمان اصفهان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس امروز 10 بهمن 1402

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۷۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۸ درصدی به ۳۰۶ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران پس از سه روز بار دیگر ریزش کرد و نماد‌های فولاد، شپنا، وغدیر، شستا، وبملت، رمپنا و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، پس از یک روز وقفه، باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز ۳۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش ۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین بازار نتوانست روند روز‌های پیشین را ادامه دهد. ناظران یکی از علل اصلی ریزش بازار و از سرگیری خروج سرمایه را سیگنال‌ها و ریسک‌های سیاسی می‌دانند. بازار سرمایه همواره نسبت به اخبار و تحولات سیاسی حساس بوده است خصوصاً اینکه اقتصاد ایران تا حد زیادی دولتی و دستوری است. از سوی دیگر، کارشناسان تاکید دارند که سرمایه بسیار ترسو و ریسک‌گریز است؛ بنابراین با اولین نشانه‌های تلاطمات سیاسی، بازار سرمایه واکنش نشان می‌دهد. در مقابل، اگر سیاست‌گذاری دولت در جهت کاهش ریسک‌های اقتصادی و سیاسی و پیش‌بینی‌پذیری بیشتر باشد، بازار نیز واکنش مثبت نشان خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا