عکس| مار غول‌پیکر تمساح را یک لقمه کرد!


عکس| مار غول‌پیکر تمساح را یک لقمه کرد!

مار پیتون سنگی آفریقایی به دلیل توانایی باورنکردنی خود در خوردن حیوانات بزرگ جثه‌ای مانند کفتار و بز کوهی معروف است؛ روش خاص او در انقباض کردن و همچنین آرواره‌های منعطف این مار به او کمک می‌کند که بتواند چنین طعمه‌هایی را شکار کند. حتی گزارش‌هایی مبنی بر مصرف کامل ایمپالا توسط این پیتون‌ها گزارش شده است که توانایی باورنکردنی آن‌ها را برای مقابله با طعمه‌های مهیب نشان می‌دهد.

رژیم غذایی مار‌های سنگی آفریقایی «African rock python» باورنکردنی است، اما جالب است بدانید این ویژگی تنها ویژگی خارق‌العاده و جذاب این مار نیست.

محدوده بومی و رفتار‌های جفت گیری این مار نیز به همان اندازه جذاب است و نقش مهمی در بقا و تکثیر این گونه در مناظر مختلف آفریقا دارد.

پیتون سنگی آفریقایی «Python sebae» متعلق به تیره پایتون از خانواده «Pythonidae» است. این گونه معمولاً با نام‌های مختلفی از جمله پیتون آفریقایی، پیتون آفریقای مرکزی و پیتون صخره‌ای شناخته می‌شود.

معمولاً به دو زیرگونه شناخته شده تقسیم می‌شود: پیتون سنگی آفریقای شمالی «Python sebae sebae» و پیتون سنگی آفریقای جنوبی «Python sebae natalensis». این دو زیرگونه از نظر اندازه، ظاهر و توزیع متفاوت هستند.

عکس| مار غول‌پیکر تمساح را یک لقمه کرد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!