درآمد مردم به ریال اما قیمت خودرو به دلار است/ مجلس مجوزی برای افزایش قیمت بنزین نداده است


درآمد مردم به ریال اما قیمت خودرو به دلار است/ مجلس مجوزی برای افزایش قیمت بنزین نداده است

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات لایحه بودجه برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت با هدف افزایش ثروت و ارزاوری برای کشور، گفت: به‌یقین سرمایه‌گذاری در...

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات لایحه بودجه برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت با هدف افزایش ثروت و ارزاوری برای کشور، گفت: به‌یقین سرمایه‌گذاری در حوزه نفت یکی از پیشران‌های اصلی دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در کشور است اما متاسفانه طی چند سال اخیر این رشد صفر یا کمتر از یک بوده است، بنابراین باید بپذیریم، عبور از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه نفت، میعانات و پتروشیمی‌ها ارزآوری و رشد اقتصادی به‌دنبال دارند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق احکام برنامه هفتم و لایحه بودجه دولت مکلف است، منابع ارزی صندوق توسعه ملی را به‌عنوان منابع بین نسلی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های نفتی به‌ویژه توسعه میادین مشترک، توسعه زیرساخت‌ها و فشارافزایی تولید هزینه کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در لایحه بودجه اجازه افزایش قیمت بنزین را نداده است، افزود: تجربه نشان داده کنترل بازار انرژی صرفا با مکانیزم قیمت هیچگاه موفق نبوده است، بنابراین قبل از افزایش قیمت بنزین باید مجموعه‌ای از اقدامات صورت بگیرد.

یوسفی مطرح کرد: مردم مقصر تهیه خودرو با قیمت بالا، کیفیت پایین و مصرف سوخت بالا و حمل و نقل عمومی ضعیف نیستند چراکه درآمد مردم به ریال اما قیمت خودرو به دلار است، بنابراین افزایش قیمت بنزین بدون اصلاح این موارد به معنای یک طرفه قاضی رفتن است و تنها با اصلاح این موارد می‌توان در حوزه انرژی تصمیمات اساسی گرفت تا به جامعه شوک قیمتی وارد نشود لذا حرکت به سمت بهینه‌سازی و کاهش مصرف البته نه با بکارگیری مکانیزم قیمت ازجمله موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین اگرچه دولت قبل به اسم برندسازی هزینه‌ای را به جایگاه‌های بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی تحمیل کرده بود اما مجلس در لایحه بودجه مصوب کرد به غیر از کارمزدی که در اختیار جایگاه‌ها است نمی‌توان باعنوان برند یا غیره هزینه مضاعفی را از مردم و جایگاه‌دار دریافت کرد.


درآمد مردم به ریال اما قیمت خودرو به دلار است/ مجلس مجوزی برای افزایش قیمت بنزین نداده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو