33 قلم دارو به سبد دارویی کشور اضافه شد/ورود بیش از 900 هزار داروی بیماران سی اف


33 قلم دارو به سبد دارویی کشور اضافه شد/ورود بیش از 900 هزار داروی بیماران سی اف

به گزارش رکنا، سید حیدر محمدی روز دوشنبه در نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بیش از سه هزار داروی ژنریک در کشور داریم و در راستای ذخایر استراتژیک سعی می کنیم این داروهای...

به گزارش رکنا، سید حیدر محمدی روز دوشنبه در نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بیش از سه هزار داروی ژنریک در کشور داریم و در راستای ذخایر استراتژیک سعی می کنیم این داروهای اساسی را ذخیره کنیم تا در مواقع ضروری و نیاز در اختیار مردم و داروخانه ها قرار دهیم.

وی اظهارداشت: از لحاظ تولید دارو در شرایط مطلوبی هستیم سال گذشته کمبود شدید داروهای بیهوشی داشتیم در حالیکه اکنون در کشور تولید می شود، همچنین برای داروی وارفارین مشکلی نیست، داروهای جدید با تکنولوژی و اثر جدید وارد فهرست دارویی کشور شده و به محض آغاز تولید آنها سازمان غذا و دارو در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

محمدی با اشاره به موفقیت ایران در تولید واکسن کرونا، از تولید واکسن های روتاویروس، پنوموکوک، تب زرد بزودی در کشور خبر داد.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، تسهیل در قیمت گذاری فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی نیز بصورت سیستمی انجام می شود شناسه گذاری و ترخیص کالاها نیز با سرعت در حال انجام است.

محمدی افزود: افراد می توانند برای اطلاع و آگاهی بیشتر به سامانه میز خدمت مراجعه کرده و از داشبوردهای تولید و واردات دارو و اقلام پزشکی مطلع شوند.

وی تصریح کرد: داشبورد های سازمان غذا و دارو چراغ روشنی برای ذینفعان و مدیران است تا برای اقداماتی که می خواهند انجام دهند، برنامه ریزی کنند.


33 قلم دارو به سبد دارویی کشور اضافه شد/ورود بیش از 900 هزار داروی بیماران سی اف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!