جمع آوری کالاهای بی کیفیت و با قیمت غیر واقعی از نمایشگاه‌های پایان سال/نهاد‌ها مراقب باشند جریمه نشوند + فیلم


جمع آوری کالاهای بی کیفیت و با قیمت غیر واقعی از نمایشگاه‌های پایان سال/نهاد‌ها مراقب باشند جریمه نشوند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عید نوروز نزدیک است و هر سال با رسیدن به زمان تحویل سال نو دغدغه های تازه ای به جیب سرپرست های خانوار در کشور اضافه می شود. دغدغه خرید پوشاک...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عید نوروز نزدیک است و هر سال با رسیدن به زمان تحویل سال نو دغدغه های تازه ای به جیب سرپرست های خانوار در کشور اضافه می شود. دغدغه خرید پوشاک تازه برای کودکان تا رنگ عید و سنت نوروز را از یاد نبرند. تهیه هفت سین و خانه تکانی و خرید مواد شوینده و برنامه ریزی برای خرید گوشت و مرغ و مایحتاج مهمانی های سال و نو سفر و ...

سال نو این سالها هر چند که زیباست و مردم پاسدارش هستند اما این پاسداری برایشان گرانقیمت است و برای جیبشان گران تمام می شود.

یکی از بحث های مطرح در اسفند ماه برای والدین خرید پوشاک برای فرزندان است و در این میان برگزاری نمایشگاه هایی که مدعی هستند با قیمت بهتری اجناس خود را عرضه می کنند برای مردم قابل توجه است. اما بعضا با مراجعه به این نمایشگاه ها با اجناسی قدیمی ، یا بدون کیفیت که به نوعی انگار تاریخ مصرف پارچه و لباس ها گذشته است مواجه می شویم از سوی دیگر قیمت ها هم آنچنان با بیرون از نمایشگاه تفاوتی ندارد.

«حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران» در پاسخ به سؤال خبرنگار رکنا با طرح این موضوع که رکود اصناف در نیمه دوم سالجاری بسیاری از آنان را درگیر کرده و احتمال اینکه اجناس بازار مانده به نمایشگاه بیاورند و با توجه به رشد نرخ تورم پیش‌بینی اتاق اصناف از حضور واستقبال مردم چگونه است ضمن اینکه کیفیت اجناس به فروش گذاشته چگونه ارزیابی می‌شود ؟ گفت: رویکرد اتاق اصناف و اتحادیه‌ها این است که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب در نمایشگاه عرضه کنند. وقتی می‌گوییم کالا‌هایی با ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف به مردم عرضه شود حتماً نظارت کافی هم خواهیم داشت.

نهاد‌هایی که نمایشگاه‌هایی بدون نظارت اتاق اصناف برگزار می‌کنند جریمه می‌شوند

وی در ادامه با ابراز نگرانی از برگزاری نمایشگاه‌هایی که هیچ نظارتی ندارند گفت: نهاد‌هایی که نمایشگاه‌هایی بدون نظارت اتاق اصناف برگزار می‌کنند جریمه می‌شوند ولی این جرائم هم نتوانسته عاملی پیشگیرنده در بروز چنین تخلفاتی شود.

وی با تأکید بر جمع شدن بساط عرضه خارج از چارچوب توسط اتاق اصناف تا پایان سال گفت: با کنترل این موضوع در نمایشگاه‌های دیگرهم بازرسین ما رجوع می‌کنند و گزارش و مستندات از تخلفات به عنوان‌ یه سد در مراجع ذی صلاح تعزیرات و بازرسی صمت و مراجع قضایی ارسال و پیگیری خواهد شد.


جمع آوری کالاهای بی کیفیت و با قیمت غیر واقعی از نمایشگاه‌های پایان سال/نهاد‌ها مراقب باشند جریمه نشوند + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم