تله‌پاتی معرفی شد؛ کاشت اولین تراشه نورالینک درون مغز انسان


تله‌پاتی معرفی شد؛ کاشت اولین تراشه نورالینک درون مغز انسان

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که شرکت نورالینک اولین تراشه ساخت خودش را با موفقیت روی مغز انسان کاشته است. این تراشه با نام تله‌پاتی روی مغز انسان قرار گرفته تا کنترل گجت‌های هوشمند را از طریق ذهن امکان‌پذیر کند. در ادامه این نوشتار از شهر سخت...

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که شرکت نورالینک اولین تراشه ساخت خودش را با موفقیت روی مغز انسان کاشته است. این تراشه با نام تله‌پاتی روی مغز انسان قرار گرفته تا کنترل گجت‌های هوشمند را از طریق ذهن امکان‌پذیر کند. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به معرفی ایمپلنت مغزی جنجالی ایلان ماسک خواهیم پرداخت.

ایلان ماسک ساعاتی پیش پستی را در شبکه اجتماعی X منتشر و اعلام کرده که کاشت تراشه ساخت شرکت نورالینک با موفقیت روی مغز انسان انجام شده است. شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک پس از آزمایش کاشت ایمپلنت مغزی روی میمون حالا به سراغ تست انسانی این تراشه رفته است.

neuralink-2.jpg

تراشه جدید نورالینک با نام تله‌پاتی شناخته می‌شود و بر اساس اعلام reuters اولین انسان، ایمپلنت نورالینک را دریافت کرده و شرایط جسمانی او به‌خوبی در حال بهبود است. ماسک ادعا کرده که تله‌پاتی به کاربران اجازه می‌دهد گوشی هوشمند یا کامپیوتر را از طریق مغز خود کنترل کنند.

ماسک اعلام کرده که افراد دارای معلولیت جسمانی اولین دسته از کاربران دریافت‌کننده ایمپلنت مغزی نورالینک هستند. خرداد امسال بود که نورالینک بالاخره توانست از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای آزمایش‌های انسانی خود مجوز بگیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدیرعامل انویدیا در لیست ثروتمندترین افراد جهان