پافشاری‌ گستاخانه نتانیاهو بر ادامه جنگ/ غزه را ترک نمی‌کنیم!


پافشاری‌ گستاخانه نتانیاهو بر ادامه جنگ/ غزه را ترک نمی‌کنیم!

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل مجددا تاکید کرد که این رژیم هرگز نیروهایش را از باریکه غزه بیرون نخواهد آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که این رژیم هرگز نیروهایش را از غزه خارج نخواهد کرد و هزاران زندانی فلسطینی را نیز آزاد نمی‌کند.

خبر مرتبط
واکنش حماس به اصرار نتانیاهو بر عدم خروج از غزه

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش حماس گفت: اگر نتانیاهو بر عدم خروج از غزه اصرار کند، میانجیگریها نیز راه به جایی نخواهد برد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ را بدون تحقق اهدافش پایان نخواهیم داد و این یعنی از بین بردن حماس و بازگرداندن تمام گروگان‌ها و تضمین این موضوع که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «محمد نزال» از رهبران جنبش حماس در پاسخ به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اگر این مسئول اسرائیلی بر عدم خروج از غزه اصرار کند، میانجیگریها نیز راه به جایی نخواهد برد.

خبر مرتبط
پیام سرایا القدس به اسرائیل/ اگر وجب به وجب خاک غزه را هم بگردید...

اقتصادنیوز: سخنگوی گردان‌های سرایا القدس گفت: دشمن و خانواده‌های اسرای صهیونیستی بدانند که حتی اگر وجب به وجب خاک غزه را هم بگردند اسیران آن‌ها تنها با تصمیم و خواسته مقاومت آزاد می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد که مقاومت با مذاکره در تلاش است که به آتش‌بس کامل و توافق تبادل اسرا دست پیدا کند.

نزال به شبکه خبری العربی گفت: رسیدن به یک توافق چند مرحله‌ای، این امکان را فراهم می‌کند که پیش از رفتن به مرحله بعدی، مرحله قبل را ارزیابی کرد.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

یک مقام ارشد در جنبش حماس هم امروز خبر داد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!