کشاورزان اسپانیایی به اعتراضات اروپایی پیوستند


کشاورزان اسپانیایی به اعتراضات اروپایی پیوستند

انجمن کشاورزان جوان اسپانیا اعلام کرد که سه اتحادیه اصلی کشاورزی اسپانیا به اعتراضاتی که در بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل بحران در این بخش برگزار می‌شود، خواهند پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، این انجمن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "اکثر سازمان های کشاورزی حرفه ای، ASAJA، COAG و UPA، امروز صبح موافقت کردند که برنامه سخنرانی خود را برای درخواست یک طرح بلندپروازانه، شامل اقداماتی در سطح اتحادیه اروپا و دولت اسپانیا و جوامع خودمختار از سر بگیرند. اعتراضات در ابتدا در سطح منطقه ای تر در چند هفته آینده برگزار خواهد شد."
بر اساس این گزارش، بخش کشاورزی در اروپا و اسپانیا به دلیل شرایط سخت و "بوروکراسی خفه کننده ناشی از مقررات اتحادیه اروپا" با نگرانی های فزاینده ای مواجه است. کشاورزان احساس می کنند باید با یک بازار غیرقانونی مبارزه کنند که محصولات کشاورزی را از کشورهای ثالث با قیمت پایین وارد می کند، که تأثیر منفی بر بازاریابی محصولات تولید شده در اتحادیه اروپا و اسپانیا دارد.
این انجمن معتقد است: "با این حال، اتحادیه اروپا همچنان به عقد قراردادهای تجارت آزاد جدید با کشورهای ثالث ادامه می دهد که مشکلات کشاورزان و دامداران در سراسر اتحادیه اروپا را تشدید می کند. در این راستا، ASAJA، COAG و UPA در نظر دارند که خواستار متوقف کردن مذاکرات در مورد توافقنامه هایی مانند MERCOSUR، عدم تصویب توافق با نیوزلند و توقف مذاکرات با شیلی، کنیا، مکزیک، هند و استرالیا شوند."
علاوه بر این، کشاورزان اسپانیایی از مادرید می خواهند که همراه با کمیسیون اروپا، کنترل های خود را در مرز با مراکش تقویت کند تا اطمینان حاصل شود که واردات محصولات کشاورزی مراکش با مقررات داخلی اتحادیه اروپا و قوانین تعرفه تعیین شده در توافقنامه تجارت آزاد مطابقت دارد.
اعتراضات کشاورزان در فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، لهستان، رومانی و هلند اختلال ایجاد کرده است. با این حال، روز سه‌شنبه، اریک مامر، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که کمیسیون مذاکرات با مرکوسور، بازار مشترک آمریکای جنوبی را که باعث اعتراض کشاورزان در چندین کشور اتحادیه اروپا شده است، متوقف نکرده است و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافقی ادامه می‌دهد. "اهداف اتحادیه اروپا در موضوعات توسعه پایدار و نگرانی های آن در بخش کشاورزی را در نظر می گیرد."
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در میان اعتراض کشاورزان، از اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواسته است تا دور کنونی مذاکرات با کشورهای مرکوسور برای انعقاد یک توافق تجاری را متوقف کند.
در فرانسه، اعتراضات کشاورزان در هفته های اخیر شدت گرفته است. آنها بزرگراه های کلیدی را مسدود می کنند و با تراکتورها، تلهای کاه و انبوه کود، حمل و نقل جاده ای را مسدود می کنند. آنها خواستار به رسمیت شناختن اهمیت فعالیت های خود و محکوم کردن سیاست های دولت در بخش کشاورزی هستند که به نظر آنها کشاورزی را غیررقابتی می کند. به ویژه، کشاورزان با واردات محصولات کشاورزی، محدودیت در استفاده از آب برای آبیاری، افزایش هزینه سوخت دیزل و همچنین اقدامات محدودکننده برای حفاظت از محیط زیست و بار مالی فزاینده بر تولید مخالف هستند.
مرکوسور بازار مشترک آمریکای جنوبی است که آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه و برزیل را متحد می کند. علاوه بر این، بولیوی نیز در حال پیوستن به این اتحادیه است. به عنوان یک انجمن تمام عیار، مرکوسور در سال 1991، زمانی که توافق نامه ای در آسونسیون پایتخت پاراگوئه برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی و یک بازار مشترک امضا شد، تشکیل شد. مرکوسور 250 میلیون نفر و بیش از 75 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این قاره را گرد هم می آورد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟