چرا اینفلوئنسرهای خارجی به تهران می‌آیند؟


چرا اینفلوئنسرهای خارجی به تهران می‌آیند؟

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بهترین تصویر از تهران را به گردشگران معرفی کند تا انتشار آنها در صفحات مجازی اینفلوئنسرها بتواند به جذب افراد بیشتری برای بازدید از ایران و تهران، منجر شود.

امیر قاسمی با بیان این مطلب افزود: طرح بازدید افراد تاثیرگذار کشورهای مختلف از ایران مدتی است که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شده و ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز به واسطه مأموریت‌هایی که در حوزه معرفی تهران دارد، همکاری خود را با این سازمان برای معرفی بخش‌های مختلف تهران به اینفلوئنسرهای خارجی آغاز کرده است.

او ادامه داد: شهرداری تهران تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بهترین تصویر از تهران را به این دسته از گردشگران معرفی کند تا انتشار آنها در صفحات مجازی اینفلوئنسرها بتواند به جذب افراد بیشتری برای بازدید از ایران و تهران، منجر شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: تحریم‌ها، هجمه‌ علیه ایران و برخی مشکلات دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حضور گردشگران تأثیرگذار بوده است اما در عین حال از فرصت‌هایی برای جذب گردشگران خارجی استفاده شده است که در این راستا می‌توان به مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور ونزوئلا اشاره کنم که از طریق آن برای حضور گردشگران به تهران دعوت کردم و بازتاب زیادی در ۱۸ شبکه دیگر این کشور داشت.

او با اشاره به اینکه بنابر حکم ۹۱ برنامه چهارم توسعه تکلیفی مبنی بر تشکیل سازمان گردشگری برعهده شهرداری است،گفت: با توجه به دستور شهردار تهران، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و در حال حاضر تدوین لایحه هلدینگ گردشگری و مراکز تفریحی در مراحل پایانی قرار دارد. به طوری که ظرف دو هفته آینده این لایحه به اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها خواهد رفت تا پس از جمع‌بندی نهایی جهت تصویب به صحن شورا ارسال شود.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت شهرداری تهران در حوزه گردشگری بر مبنای تشکیل هلدینگ است، افزود: در این راستا با هم‌فکری اعضای شورای شهر، هلدینگ گردشگری تشکیل خواهد شد تا مراکز گردشگری و تفریحی گردهم آیند و در نهایت در صورت موفق بودن تجربه هلدینگ، به سمت تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی خواهیم رفت.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص بودجه حوزه گردشگری شهرداری در سال آینده گفت: توافق ما با شهرداری برای بودجه حوزه گردشگری بر این بود که تا زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۳، لایحه هلدینگ گردشگری را به شورا ارائه دهد تا بودجه با محوریت تخصیص به هلدینگ تنظیم شود.

چرا اینفلوئنسرهای خارجی به تهران می‌آیند؟

او همچنین تصریح کرد: بودجه‌ بخش میراث فرهنگی ، مرمت و گردشگری تعیین شده اما به صورت پراکنده است و اگر لایحه هلدینگ در روزهای پیش رو به شورا ارسال و تصویب شود، اعتبار حوزه گردشگری به صورت منسجم تدوین خواهد شد.

علوی با بیان اینکه لایحه در شهرداری تهران آماده شده است، گفت: امیدواریم با ارسال لایحه تشکیل هلدینگ گردشگری به شورا و تصویب آن در ایام پیش رو، بتوانیم تا ابتدای اسفند ماه که جزئیات بودجه به تصویب خواهد رسید، بودجه این حوزه را نیز به صورت منسجم به هلدینگ اختصاص دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»