اعتراف اتحادیه اروپا؛ اوکراین به دلیل کمبود مهمات با مشکل مواجه است


اعتراف اتحادیه اروپا؛ اوکراین به دلیل کمبود مهمات با مشکل مواجه است

رهبران آلمان، دانمارک، جمهوری چک، استونی و هلند اذعان کردند که مشکلات جدی در اوکراین به دلیل کمبود مهمات وجود دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان این درگیری به این زودی وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، مته فردریکسن، نخست وزیران دانمارک، جمهوری چک، استونی و هلند، پتر فیالا، کاجا کالاس و مارک روته در نامه ای مشترک که توسط فایننشال تایمز منتشر شد نوشتند: "رهبران آلمان، دانمارک، جمهوری چک، استونی و هلند اذعان کردند که مشکلات جدی در اوکراین به دلیل کمبود مهمات وجود دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان این درگیری به این زودی وجود ندارد. آنها از کشورهای اروپایی خواستند تا تلاش های خود را برای ارائه کمک های نظامی به کی یف دو چندان کنند و از کشورهای شریک خواستند تا به طور مشترک به طرح های مالی بپیوندند."
رهبران اروپایی این را "حقیقت سخت" نامیده اند که نتوانسته اند به هدف "جاه طلبانه" تعیین شده در اوایل سال 2023 برای تامین یک میلیون گلوله توپخانه اوکراین تا پایان مارس 2024 دست یابند. در همان زمان، آنها اعتراف کردند که "اگر سربازان اوکراینی بخواهند به جنگ ادامه دهند، نیاز به مهمات بسیار زیاد است."
در ادامه این نامه آمده است: "ما باید با افزایش تلاش و عزم خود در جهت حفظ حمایت خود از اوکراین تا زمانی که لازم است اطمینان حاصل نماییم. امروزه، تامین مهمات و سیستم‌های تسلیحاتی از جمله هویتزر، تانک، پهپاد و سیستم‌های دفاع هوایی که اوکراین به شدت به آنها نیاز دارد، بسیار مهم است."
رهبران اروپایی اعتراف کرده‌اند که سفارش‌های تسلیحاتی که "امروز" می‌دهند تا اوایل سال آینده به میدان نبرد نخواهد رسید.
آنها افزودند: "بنابراین، ما باید بر یافتن راه هایی برای تسریع در تحویل گلوله های توپخانه وعده داده شده به اوکراین پافشاری کنیم. این می تواند از طریق اهدای ذخایر موجود یا تهیه مشترک مهمات از طریق صنایع دفاعی ما باشد. این امر مستلزم گسترش ظرفیت صنعتی در اروپا است.کشورهای شریک نیز نقش مهمی را ایفا می کنند و تشویق می شوند تا به تلاش های جمعی ما بپیوندند."
همانطور که این رهبران نامه خاطرنشان کردند، آنها قبلاً در کمک های مالی به اوکراین همکاری کرده اند. آنها افزودند که "بار" کمک به کی یف بسیار زیاد است، و از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواستند که حمایت نظامی خود را از کی یف تجدید و تقویت کنند، و از متحدان و شرکا برای تامین مالی طرح ها دعوت کردند."
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. ل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استفاده از عکس دیگران برای پروفایل جرم است