لاوروف توقف کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد


لاوروف توقف کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد

وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه تصمیم تعدادی از کشورهای غربی برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه را محکوم کرد.

لاوروف توقف کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه تصمیم تعدادی از کشورهای غربی برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه را محکوم کرد.

لاوروف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را «مجازات دسته‌جمعی» فلسطینیان توصیف کرده و گفت: «این [اقدامات] ذیل قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع هستند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به آنروا تصریح کرد تا زمانی که تحقیقات کاملی در این زمینه انجام نشده، نباید چنین اقداماتی از جمله قطع کمک‌ها به این آژانس انجام بشود.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: «اگر تحقیقات انجام بشود، درست یا غلط بودن اتهام‌زنی اسرائیل مشخص می‌شود. اما اگر تحقیقات انجام نشود و به جای آن مجازات دسته‌جمعی اجرا بشود، اشتباه بودن تصمیم مشخص می‌شود».

طبق گزارش‌ها، تاکنون حداقل ۱۱ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فنلاند، هلند، استرالیا، کانادا، اسکاتلند، سوئیس، فرانسه وژاپن به بهانه دروغ‌های واهی منتشرشده توسط صهونیست‌ها، کمک‌های مالی به آنروا را تعلیق کرده‌اند.

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرده بود که ۱۲ کارمند آنروا در حمله رزمندگان مقاومت حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر سال گذشته (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی