امضای توافق مهم بین 3 عضو ناتو


 امضای توافق مهم بین 3 عضو ناتو

اقتصادنیوز : سه کشور اروپایی آلمان، هلند و لهستان توافقی را با هدف تسهیل و تسریع تحرک فرامرزی سربازان و تسلیحات خود در طول یک کریدور مهم که از سمت دریای شمال تا جناح شرقی ناتو امتداد یافته، امضا کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا در پی حمله سال ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین برنامه‌هایی برای تقویت تحرکات نظامی خود به بهانه آماده شدن برای سناریوی جنگ نظامی با مسکو اعلام و شروع کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز بر اساس یکی از سناریوها انتظار می‌رود آمریکا و متحدانش با استفاده از بنادر حوزه دریای شمال و خاک آلمان و لهستان نیروهای تقویتی نظامی را به جناح شرقی ناتو اعزام کنند.

خبر مرتبط
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای دبیرکل ناتو درباره ایران

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهام‌های بی‌اساس دبیرکل ناتو درباره نقش ایران در منطقه را «طنز تلخ» خواند.

این ائتلاف نظامی در حال حاضر مشغول اجرای بزرگترین مانور نظامی خود از زمان پایان دوره جنگ سرد تا کنون تحت عنوان رزمایش «مدافع استوار ۲۰۲۴» با شرکت حدود ۹۰۰۰۰ سرباز است.

کایسا اولنگرن، وزیر دفاع هلند در سخنرانی در گردهمایی در آژانس دفاعی اروپا که وابسته به اتحادیه اروپا است گفت ایجاد شرایطی که نقل و انتقالات سریع نظامی را قبل از بروز هر گونه جنگ احتمالی میسر کند، ضروری است.

او در این سخنرانی که قبل از امضای توافق از سوی سه کشور مذکور با موضوع همکاری نزدیکتر در حوزه تحرک پذیری نظامی ایراد کرد، گفت: «موقعیت جغرافیایی را باید بپذیریم به این معنی که شما باید بتوانید تحرک سریع از هلند از طریق آلمان به لهستان داشته باشید.»

به نوشته رویترز ناتو به اعضایش هشدار داده است که مقررات بیش از حد دست و پاگیر در حال اختلال ایجاد کردن در روند نقل و انتقال سربازان در سراسر اروپا است و این مشکل ممکن است در زمانی که جنگی با روسیه در بگیرد باعث ایجاد تاخیرهای بزرگ شود.

ژنرال آلکساندر سولفرانک، رئیس فرماندهی لجستیکی ناتو در مصاحبه با رویترز در اواخر سال گذشته میلادی گفت: «وقت ما رو به اتمام است. چیزی که ما در زمان صلح به انجام نرسانیم در زمان بروز یک بحران یا یک جنگ قرار نیست آماده برای استفاده باشد.»

از سوی دیگر روزنامه تایمز نیز اخیرا نوشت، برنامه‌هایی برای ایجاد شبکه‌ای از «گذرگاه‌های نظامی» در سرتاسر اروپا در حال انجام است تا مقررات پیچیده‌ای که در حال حاضر تبادل تجهیزات و پرسنل را میان کشورهای ناتو دشوار می‌کند، دور بزند.

روزنامه تایمز در گزارشی نوشت که این ایده سالهاست توسط رهبران نظامی مطرح شده است و گفت‌وگوها درخصوص ایجاد این گذرگاه‌های نظامی در جریان می‌باشد. هم‌چنین نتایج آن تا پیش از اجلاس آتی ناتو در ماه ژوئیه اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین