پیامک اخطار وزارت راه به 300 هزار مالک مسکن


بانکداری ایرانی-مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال پیامک اخطار به ۳۰۰ هزار مالک مسکن برای تکمیل، تصحیح و تایید در سامانه املاک و اسکان خبر داد. به گزارش تسنیم، ابوالفضل نوروزی با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی برای...

پیامک اخطار وزارت راه به 300 هزار مالک مسکن

بانکداری ایرانی-مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال پیامک اخطار به ۳۰۰ هزار مالک مسکن برای تکمیل، تصحیح و تایید در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل نوروزی با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی برای مقابله با احتکار واحدهای مسکونی، اظهار کرد: بر اساس قانون، وزارت راه موظف است خانه‌های خالی را شناسایی کرده و خانه‌هایی که بیش از 120 روز در یک سال خالی از سکنه باشند یا کاربری آنها شناسایی نشده باشند را برای پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی کند.

وی یادآور شد: یکشنبه گذشته برای تعیین تکلیف املاک مسکونی و خوداظهاری اشخاص، به 300 هزار مالک پیامک اخطار داده شد تا با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را تکمیل، تصحیح و تأیید کنند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در استان تهران طی دو مرحله 60 هزار واحد خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است، گفت: از این تعداد 35 هزار واحد متعلق به شهر تهران است که عرضه این واحدهای مسکونی نقش موثری در بازار مسکن خواهد داشت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی، فرآیند صدور برگ مالیاتی و مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه