جنگ و دعوای روسیه و ژاپن بر سر جزایر کوریل/ علت چیست؟


جنگ و دعوای روسیه و ژاپن بر سر جزایر کوریل/ علت چیست؟

نایب رئیس شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف با تکرار موضع این کشور درباره جزایر مورد مناقشه با ژاپن اعلام کرد که «کوریل» بخشی از تمامیت ارضی روسیه است.

«ما هیچ اهمیتی به احساسات ژاپنی‌ها درباره "سرزمین‌های شمالی" نمی‌دهیم. خیلی ناراحتیتد خودکشی کنید» مدودف در رد مواضع ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه این حرف را زد.

مسکو به مجمع الجزایر مورد اختلاف روسیه و ژاپن، «کوریل» می‌گوید و توکیو آن را «سرزمین‌های شمالی» می‌خواند. در پایان جنگ جهانی دوم کنترل آن در اختیار جماهیر شوروی قرار گرفت اما ژاپن اعلام کرده که این جزایر «به صورت غیرقانونی اشغال شده‌اند».

مدودف در این پیام، «سامورایی‌های ناراحت» از تسلط روسیه بر این جزایر را به «خودکشی» فراخواند. او نوشت که «کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بار دیگر در حمایت از معاهده صلح با روسیه صحبت کرد. مطمئناً به شرط بحث درباره کوریل و حفظ تحریم‌ها. خوب، هیچ کس مخالف پیمان صلح نیست البته در صورت فهم موضوعات ذیل».

مقام ارشد روس تصریح کرد: «۱- "مساله سرزمینی" یکبار برای همیشه مطابق با قانون اساسی روسیه بسته می‌شود. ۲- جزایر کوریل به طور فعال در حال توسعه خواهند بود و نقش استراتژیک آنها به موازات آن افزایش خواهد یافت، از جمله استقرار تسلیحات جدید در آنجا. ۳- ما به "احساسات ژاپنی‌ها" در مورد به اصطلاح "سرزمین‌های شمالی" اهمیت نمی‌دهیم».

جنگ و دعوای روسیه و ژاپن بر سر جزایر کوریل/ علت چیست؟

به گفته او این، «"اراضی مورد اختلاف" نیست بلکه متعلق به روسیه است و آن سامورایی‌هایی که خیلی حس ناراحتی دارند، می‌توانند به روش سنتی ژاپنی، سپوکو به زندگی‌شان پایان دهند البته اگر جراتش را دارند».

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر سابق روسیه به بمباران اتمی دو شهر ژاپن توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: «قطعا انجام این کار (خودکشی) احساس بسیار بهتری از بوسیدن آمریکایی‌ها و فراموشی کامل هیروشیما و ناگازاکی دارد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!