ابراز نارضایتی مقام وزارت آموزش و پرورش از وضعیت عقب ماندگی در آموزش این منطقه + جزئیات


ابراز نارضایتی مقام وزارت آموزش و پرورش از وضعیت عقب ماندگی در آموزش این منطقه + جزئیات

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: خوزستان نیاز به تلاش مضاعف دارد؛ واقعیت این است که اوضاع آموزشی استان اصلا خوب نیست؛ بنابراین مسأله آموزش و پرورش باید در دستور کار اول استان قرار بگیرد. این عملکرد دو ساله نیست بلکه حاصل سال‌ها عقب‌ماندگی است که باید به سرعت جبران شود.

ابراز نارضایتی مقام وزارت آموزش و پرورش از وضعیت عقب ماندگی در آموزش این منطقه + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن زارعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید دغدغه اصلی مسئولان نظام باشد تا آنچه که در خور و شأن نظام مقدس تعلیم و تربیت است رقم بخورد.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش، مسأله رئیس جمهور و برنامه ارتقای کیفیت آموزشی روی میز او است. ارتقای کیفیت آموزشی و تقویت مدارس دولتی در اولویت دولت است و این مسأله اول جمهوری اسلامی است و جای خوشحالی دارد.

زارعی گفت: امروز مسأله آموزش و پرورش در کشور برجسته‌تر است، زیرا دشمن خوب فهمیده بود کجا را باید دست بگذارد تا آینده کشور را به خیال خام خود به مخاطره بیاندازد. تمام تلاش دشمن بر این بود که به بهانه‌های مختلف مدارس را به تعطیلی بکشاند، اما این خیال همچنان خام ماند. این درس بزرگی است که آینده کشور را باید در سیمای آموزش و پرورش دید و برای پیشرفت کشور باید از آموزش و پرورش عبور کرد.

وی عنوان کرد: این موضوع، وظیفه ما را دو چندان می‌کند که ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را پیش ببریم و بسته ارتقای کیفیت را تدوین و دنبال کنیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: بسیاری از سیاسیون موج‌سواری کردند و وضعیت کنونی کیفیت آموزشی رخ داد؛ البته این اتفاقی نبود و در راستای شعار شفافیت در این دولت بود و اینکه مردم نامحرم نیستند. اگر بخواهیم کیفیت آموزشی را رقم بزنیم اولین گام این است که وضعیت کنونی را واقعی نمایش دهیم.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم تکلیف شده است که در پایان هر دوره تحصیلی پایش داشته باشیم تا وضعیت را همیشه رصد کنیم و غافلگیر نشویم و پس از رصد وضعیت آموزشی باید دنبال برنامه‌ریزی و اصلاح باشیم.

زارعی با بیان اینکه مسأله ما تنها آموزشی نیست بلکه تربیتی است، افزود: تربیت یک نسل دارای تمام شایستگی‌ها باید با ارزشیابی شش ساحتی باشد.

وی با اشاره به تغییر مدیریت آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: چرخش مدیریتی امری روشن است برای اینکه عرصه برای نیروی جوان‌تر باز شود. استان خوزستان، استانی پهناور است با تنوع زبان‌ها است. این استان محرومیت‌ها کشیده و یک استان مرزی است و سال‌ها در دفاع مقدس، سنگربانی کرده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: خوزستان نیاز به تلاش مضاعف دارد؛ واقعیت این است که اوضاع آموزشی استان اصلا خوب نیست؛ بنابراین مسأله آموزش و پرورش باید در دستور کار اول استان قرار بگیرد. این عملکرد دو ساله نیست بلکه حاصل سال‌ها عقب‌ماندگی است که باید به سرعت جبران شود. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوریگامی آسان / ساخت نگهدارنده موبایل با کاغذ