رونمایی از گزینه‌های آمریکا درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین


رونمایی از گزینه‌های آمریکا درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین

اقتصادنیوز: طبق اظهارات دو مقام مطلع وزیر خارجه آمریکا درحال بررسی گزینه‌های سیاسی فعلی برای به رسمیت شناختن احتمالی کشور فلسطین پس از جنگ غزه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات ارشد آمریکایی می‌گویند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین احتمالا اولین گام در راستای حل‌وفصل درگیری میان رژیم صهیونسیتی و فلسطینی‌ها باشد.

خبر مرتبط
شرط عجیب انگلیس برای رسیدن به کشور مستقل فلسطین

اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس در پی اظهارات خبرساز «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور درباره آمادگی لندن برای بررسی شناسایی کشور مستقل فلسطین گفت که تصمیم‌گیری در این زمینه، شروطی دارد که مهم‌ترین آن نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه است.

این مقامات همچنین گفته‌اند که بلینکن همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته تا تشکیل کشور فلسطین غیرنظامی شده را بررسی کنند.

خبر مرتبط
واکنش یک مقام فلسطینی به طرح پیشنهادی محرمانه پاریس

اقتصادنیوز: معاون دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین در سخنانی نسبت به پیش‌نویس توافق پیشنهادی نشست محرمانه پاریس برای توقف جنگ در غزه و تبادل اسرا هشدار داد و هدف آن را از بین بردن مقاومت ارزیابی کرد.

یک مقام آمریکایی گفت که هدف از این بررسی‌ها پیدا کردن گزینه‌هایی درخصوص نحوه اجرای راه‌حل دو کشوری به شکلی است که امنیت رژیم صهیونسیتی را تضمین کند.

اکسیوس نوشت که کاخ سفید در جریان دستور بلینکن برای بررسی این گزینه‌ها قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهم به قتل بازیگر زن سرشناس ایران + فیلم