فرازهایی از زندگی لولو: زندگی نامه


فرازهایی از زندگی لولو: زندگی نامه

یادداشت مترجم: آلمودنا گراندز (Almudena Grandes Aurora Rodriguez)، نویسنده ی مهم و مورد احترام و توجه اسپانیا متولد ۷ مه ۱۹۶۰ در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ درگذشت. فرازهایی از زندگی لولو نخستین رمان اوست که در ۱۹۸۹ منتشر شد درباره ی نیاز تن‌کام‌خواهانه پس از...

یادداشت مترجم:
آلمودنا گراندز (Almudena Grandes Aurora Rodriguez)، نویسنده ی مهم و مورد احترام و توجه اسپانیا متولد ۷ مه ۱۹۶۰ در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ درگذشت. فرازهایی از زندگی لولو نخستین رمان اوست که در ۱۹۸۹ منتشر شد درباره ی نیاز تن‌کام‌خواهانه پس از تقوای اخلاقی ریایی دوران دیکتاتور فرانکو. رمانی موفق و پرفروش (بیش از یک میلیون نسخه) که به بیش از نوزده زبان ترجمه شد و بر اساس آن فیلم نیز ساخته شد. در زمانهای دیگرش بیش تر به رنج و درد دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا پرداخته است. جنگی که در آن چپها و جمهوری خواهان شکست خوردند.
روزنامه ال پاییس (El Pais) در آگهی مرگ آلمودنا گراندز نوشت: "گراندز کنجکاوی یک تاریخ نگار و توانایی رمان نویس داشت." او خود را جمهوری خواه چپ و ضد کلیسا میخواند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز در واکنش به مرگ او نوشت که: "نویسنده ی شجاع و متعهدی که تاریخ معاصرمان را از زاویه ی پیشرو روایت کرده است."
گراندز برای خوانندگان اهمیت بسیار قایل بود خواننده را آزادی خود میدانست. سیزده رمان از او منتشر شد که همه در اسپانیا پرفروش بود و در بیرون از اسپانیا نیز از آن استقبال شد.
گراندز با نخستین رمان‌اش فرازهایی از زندگی لولو مطرح شد و جایزه ی Premio La Sonrisa Vertical (خنده عمودی) دریافت کرد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم