بورل: آنچه در غزه رخ می‌دهد، زخمی بر وجدان انسانی است


بورل: آنچه در غزه رخ می‌دهد، زخمی بر وجدان انسانی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه گفت اقدامات نجات‌بخش آنروا در نوار غزه، ستون اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه است.

بورل: آنچه در غزه رخ می‌دهد، زخمی بر وجدان انسانی است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه موافقت خود با صحبت‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره غزه را اعلام کرد.

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «آنچه در غزه رخ می‌دهد، زخمی بر وجدان مشترک [انسانی] همه ما است».

وی درباره اتهامات مطرح‌شده توسط رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه نیز توضیح داد: «آنروا بعد از طرح اتهامات علیه برخی از کارمندان خود، واکنش سریعی نشان داد».

این مقام اروپایی با بیان اینکه اقدامات نجات‌بخش آنروا در نوار غزه، ستون اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه است، تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان ملل نیز باید ادامه یافتن این اقدامات را تضمین کنند.

بورل پیشتر نیز مواضع رژیم صهیونیستی در مورد تشکیل دولت مستقل فلسطین را نقد کرده و گفته بود این رژیم حق وتو در مسئله تعیین سرنوشت فلسطین را ندارد.

او پیش از آن هم گفته بود که مذاکرات برای اجرای راهکار دو دولتی در فلسطین اشغالی، چه رژیم صهیونیستی بخواهد چه نخواهد، ادامه پیدا خواهد کرد. /فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)